samedi 18 mai 2013

Ami Barak: Triangle France // Help!

(Scroll down for english version)

Chers amis et collègues,

Les associations qui soutiennent les artistes émergents sont rares en France, et il importe de les soutenir lorsqu'elles sont en difficulté.Triangle France est une association basée à Marseille qui œuvre de façon unique, depuis presque vingt ans, aux côtés de la jeune scène française et internationale.

J'entretiens une relation particulière avec cette structure qui a contribué à l'éclosion d'artistes qui me sont chers, comme par exemple Simon Starling, avec qui j'ai une histoire particulière.

Dans la nuit du 27 mars, les bureaux de Triangle France ont été cambriolés.

Je compte donc sur vous pour aider Triangle France en participant à l'opération de levée de fonds qu'ils mènent avec dynamisme et optimisme. Les dons vous permettent d'acquérir des sérigraphies de Wilfrid Almendra, Oliver Braid et Bruno Peinado, tout en défiscalisant à 66% (à titre individuel ou professionnel).

Voici le lien: http://www.kisskissbankbank.com/triangle-france-computers-now

C'est très simple: en quelques clics, et en moins de cinq minutes, vous permettrez à Triangle France de retrouver un fonctionnement digne de ce nom.
Même les petites sommes comptent, donc n'hésitez pas à participer et à diffuser ce message autour de vous.
Merci.

Amicalement

Ami Barak
3 passage Rauch
f-75011 Paris
m/ +33 684304419
t/ +33 954750466
e/ ami.barak@wanadoo.fr
------

Dear friends and colleagues,

Some non-for-profits are precious and we must help them when they are in jeopardy. Triangle France has been supporting young French and International artists in Marseille for nearly 20 years. This non-for-profit is unique in France and they contributed to defend the work of artists who

I have a special relationship with, like Simon Starling for exemple.

About a month ago their office was robbed and all their computers stolen.

I am counting on you to help them and participate in their dynamic and optimistic fundraiser. You can help them while purchasing beautiful screen prints by Wilfrid Almendra, Oliver Braid, and Bruno Peinado.

Click this link : http://www.kisskissbankbank.com/triangle-france-computers-now

It is very simple: just a few clicks, less than five minutes, and you will help them get back on their feet.
Even the smallest donations can make a difference so do not hesitate to share this message around you.
thank you for them!

Best regards

Ami Barak
3 passage Rauch
f-75011 Paris
m/ +33 684304419
t/ +33 954750466
e/ ami.barak@wanadoo.fr

A.D. Winans: Poetry Poem


the poet knows
words are second to action
weaker than blood spilled
on the battleground
of human rights and dignity


the poet carries
the blood of the people
in his veins
he doesn't speak in a rambling dialect
but in short sentences
he does not require a dictionary
to be understood


the poet is steeped
in ancient tradition
he does not play politics
he is politics


the poet is a tree with
far reaching branches
he is the crust
on a loaf of bread
he is the dream within
a dream


he is the mother giving
a newborn baby
the milk of life
he is the thunder in a storm
his words a bolt of lightning
that lights up the sky


he does not beg applause
or make love to the microphone
he carries humility
like a mother holds her baby
in a warm embrace


he lives on the edge
his eyes are his tongue
his tongue his strength
he is a gardener planting seeds
in mind gardens
he is the first ray of sun
that breaks through the morning fog

his words walk the streets
run a marathon
sleep with him
make love to him
the poet does not die
but lives on through eternity
waits like cosmic dust
to be reborn again

LIZIERES : PIQUE-NIQUE #08 "Suisse"

Pique-nique "Suisse"

Les Amis de LIZIERES sont heureux de vous convier au Château d’Epaux-Bézu

pour un pique-nique "Quand les nomades passent en Suisse"

Le dimanche 19 mai 2013

 




Collage de Michel Pellaton exposé du 18 mai au 16 juin à sometimeStudio, 26 rue Saint-Claude, 75003 Paris.
Horaires d'ouverture : lundi 14h -18h / mardi à vendredi 10h - 18h
Au programme à LIZIERES :
La journée sera animée par Julie Borgeaud, artiste et commissaire d'expositions, et Michel Pellaton, artiste suisse invité en résidence à LIZIERES et exposé à sometimeStudio.
Rendez-vous dès 11h au château d’Epaux-Bézu pour un pique-nique "Quand les nomades passent en Suisse", autour d'une déclinaison
de spécialités culinaires suisses, tziganes et ashkénazes improvisée par Julie Borgeaud.
Après le déjeuner, l'artiste Michel Pellaton invitera le public à participer à sa performance "Voyages à travers la bobine".
Pour l'occasion, il vous est demandé d'apporter avec vous un petit objet ou un morceau de papier renvoyant à la notion de voyage qui viendra prendre place dans l'oeuvre réalisée lors de la performance.
L’après-midi se poursuivra par une conférence intitulée "Quand la pensée phile en Suisse" du philosophe Frédéric Thuin, avec la participation du parolier suisse Dionys Décrevel.
~ INFOS PRATIQUES ~
TARIFS :
Tarif plein : 20 euros (ou plus) + la cotisation aux Amis de LIZIERES pour les non adhérents.
Tarif réduit pour les habitants de l’Aisne : 10 euros + la cotisation aux Amis de LIZIERES pour les non adhérents
Réservez dès à présent vos places à cette adresse : reservation@lizieres.org
Nous vous adresserons un formulaire d’inscription ainsi que les modalités de règlements en retour.
Pour adhérer à l'association des Amis de LIZIERES ou renouveler votre adhésion,
veuillez compléter et nous retourner le bulletin d'adhésion 2013, accompagné de votre règlement,
disponible en ligne à l'adresse suivante:
Pour se rendre à LIZIERES :
en voiture :
depuis Paris, prendre l’autoroute de l’Est vers METZ/NANCY > continuer sur l’A4 >
prendre la sortie 20 CHATEAU-THIERRY > prendre la D1, direction SOISSONS (passer BEZUET)
puis emprunter la D87 jusqu’à EPAUX-BEZU (86 kms).
Prévoir une arrivée au Château d’Epaux vers 11h et un départ vers 16h.
en train :
Départ de Paris Gare de l’Est à 10h36, arrivée à Château-Thierry à 11h22
Départ de Château-Thierry à 16h04, retour à Paris à 17h09
Depuis Château-Thierry, taxi ou navette peuvent être mis en place pour votre arrivée,
n’oubliez pas de nous le préciser lors de votre réservation.
LIZIERES, au coeur du village d’Epaux-Bézu, se trouve sur la route de BUIRE
dans l’ancien domaine du Château d’Epaux (11, allée du Comte de Lostanges – 02400 EPAUX-BEZU).
--
Pour LIZIERES,
Pedro Serra, président de l'association des amis de LIZIERES
Ramuntcho Matta, directeur du Centre de cultures et de ressources LIZIERES
Les amis de LIZIERES
association à but non lucratif créée le 18 septembre 2009 pour permettre au projet LIZIERES de voir le jour.
11, allée du comte de Lostanges - 02400 EPAUX-BEZU / +33 (0)9 51 07 13 74
pour plus de renseignements : www.lizieres.org   / amis@lizieres.org 

Anthony Rousseau: Catalogue Dis_continuum (2012-2013)

 
 
http://issuu.com/rousseauanthony/docs/discontinuum
 
 
DIS_CONTINUUM est un travail en cours, sur la relecture et le recyclage d’images liées à des oeuvres picturales. Ce projet est né d’une volonté, suite à la (re)découverte d’un dictionnaire de la peinture que j’avais acquis quand j’étais étudiant, d’interpréter au fil du temps l‘his- toire de cet art.Formé aux outils de créations numériques, j’ai décidé que cette interprétation se ferait par le biais des lo- giciels (PAO) qui utilisent toute une palette d’outils liés à la peinture et au dessin (gomme, ciseaux, traits, lignes, couleurs etc), et des réseaux Internet qui offrent un accès aux reproductions d’oeuvres d’art.Les oeuvres ont été choisies suivant deux critères, l’ordre alphabétique du dictionnaire, qui comporte plus de sept cents pages, et un choix plus subjectif d’une vingtaine de peintres (de Manet à Picasso en passant par Hockney) qui m’ont marqué personnellement et artistiquement.
 
Anthony Rousseau
 

vendredi 10 mai 2013

Judith Malina by Todd and Tate Swindell

Judith Malina in front of her portrait by Mary Beach
 
Photo: Todd and Tate Swindell - Unrequited Records (May 9th 2013)
 
Judith Malina is a founder of the Living Theatre.

mercredi 8 mai 2013

Celebrate the underwater underground with LE BATHYSCAPHE

Amigos,

Yes, in a little more then a week we will celebrate for the benefit of
our crazy bilingual paper: LE BATHYSCAPHE.

Montreal is French and English, Montreal is at the crossroads of Europe and America :
LE BATHSCAPHE rides on that spirit.



Now, as always, LE BATHYSCAPHE is published without grants or publicity : you are the only propeller!
Come and party with us on sunday may 12th 2013 at Sala Rossa in Montreal, you won't regret it!

SUNDAY MAY 12TH, doors at 18h, starts at 19h30 :
Legendary american poet CHARLES PLYMELL will read, backed by MAURO PEZZENTE (GYBE) on bass.
Critic and poet BYRON COLEY will read, backed by BILL NACE (Body/Head, Vampire Belt) on guitar.
GABE LEVINE (Sackville, Black Ox Orchestar and his own great solo album) will pay a rare visit to Montreal.
GREG WEBBER and his group KILL CHICAGO will burn.
MYRIAM GENDRON will sing from her Dorothy Parker project, backed by LAURENCE GENDRON on cello.
URBAIN DESBOIS will present DELATOURETTE his new insane Ex type band.
LE CLOU DE LA GANG are wild ( new project from cabaret crazy members of L'Orchestre des Hommes Orchestres who just turned the province upside down with their Tom Waits and Kurt Weil shows)
 
At the end of the evening, the craziest dj's around : ROYAL AIR TOGO will take possession of your bodies and souls.

All this for a mere 15 dollars that will keep LE BATHYSCAPHE out of trouble and in deep waters for a few years.



(poster by Kivac Stimac)

Issue number 9 will be available at a special price on that evening. Rare posters from Julie Doucet and Simon Bossé will be on sale. Amongst the many contributors of forthcoming issue 9 are Romy Ashby, Tosh Berman, Geneviève Castrée, Benoît Chaput, Kerri Culhane, Byron Coley, Marci Denesiuk, Thierry Horguelin, Thurston Moore, Hermine Ortega, Antoine Peuchmaurd, Valerie Webber... Le Bathyscaphe is available at Feeding Tube records in Northampton and in many stores in Montreal, Québec city, Bruxelles, Liège, Paris, Bordeaux, Marseille. Also online at inkpusher.com. Website : http://bathyscapheenglish.blogspot.ca

Iggy And The Stooges 'Ready To Die' New Album Out Now!

 

IGGY AND THE STOOGES
READY TO DIE

"Iggy Pop still writhes his way through end-of-days scenarios like a sinewy witch doctor, and returning guitarist James Williamson gives this smoldering pool of garage sludge some extra-heavy six-string stank"--ENTERTAINMENT WEEKLY

"Iggy Pop is a human blowtorch, and the Stooges have to run at a high temperature just to keep pace." -- ROLLING STONE



CD: $13
LP: $14
MP3 Download: $8.99
iTunes: Buy Here
Amazon US: Buy Here
Amazon UK: Buy Here
Amazon DE: Buy Here
Amazon FR: Buy Here



CLICK HERE TO WATCH A FULL IGGY AND THE STOOGES CONCERT FROM NPR
IGGY AND THE STOOGES ON TOUR

06.01 - Houston, TX - Free Press Summer Festival
06.08 - Long Beach, CA - Ink-N-Iron Festival
06.20 - London, United Kingdom - Royal Festival Hall (Meltdown Festival)
06.22 - Frydek-Mistek, Czech Republic - Areal TJ Slezan
06.24 - Zagreb, Croatia - INmusic Festival
06.26 - Goteborg, Sweden - Stora Scenen pa Liseberg
06.28 - Borlange, Sweden - Peace and Love Festival
06.30 - Marmande, France - Garorock Festival
07.04 - Rome, Italy - Rock In Roma
07.06 - Albi, France - La Base de Loisirs de Pratgraussals
07.09 - Argeles-Sur-Mer, France - Parc de Valmy
07.11 - Milan, Italy - City Sound
08.03 - Lokeren, Belgium - Lokerse Festival
08.06 - Berlin, Germany - Zitadelle
08.09 - Vienna, Austria - Arena Open Air

IGGY AND THE STOOGES VISITED THE COLBERT REPORT.
CLICK HERE TO WATCH THEM PERFORM "JOB"

galerie didier devillez, le focus du mois de mai

GALERIE DIDIER DEVILLEZ
53 rue Emmanuel Van Driessche
1050 Bruxelles (Belgique)
Tél./Fax +32 (0)475 931 935

A.D. Winans: EULOGY FOR GEORGE JONES

EULOGY FOR GEORGE JONES

You moved from Honky Tonker
To elder statesman
In a career that lasted over fifty years
With over fifty albums to your credit
And number One hits that spanned five decades


Undisputed heavy weight champion
Of traditional country music
Linked to your idol
Hank Williams


Nick--named "No Show" Jones
For you reputation of not showing-up
At concerts with long battles
With alcohol and drugs

In 1955 you recorded
"Why baby why?"
And I was hooked
As i was with Hank Williams
And would be with Outlaw singers
Willie Nelson, Meryl Haggard,
Waylon Jennings and David Allen Coe

Like Williams you were a purist
Who would never be called a phony
Turning down the opportunity
To cut a record with James Taylor
And refusing to meet Neil Young back stage
Saying you did not know them

You sang songs that told the life
Of everyday working men and women
Saying in an interview
"My fans are real true country music people
I just sing the way it is
And put feeling in it if I can
And try to live the song."

And that's why I loved you because
I try to do the same with my poetry
Inspired as a teenager
By you and Hank Williams

You were a Ladies man
Handsome as a movie star
Drank hard like your hero
Hank Williams
But outlived him by 52 years

Tore men apart with your fists
In honky tonk bars
And women with your looks
The last true purist
An outlaw with an angel's voice


Hank Williams waits
At the pearly gates
one block down
From Hill Billy Lane
Where female angels
In cowgirl skirts wait with
Flasks in their hands

You a legend to your fans
long before your signature song
"He stopped loving her today"
a song about a man who carries
his love for a woman to his grave
and today you carried your love
for pure country
To that same burial ground

a.d. winans. 4/26/13

Two recent poems of A.D. Winans, "At 77" and "Poem For Ruth Weiss," will appear in this months issue of "Exit 13."

A.D. Winans: baseball poem


For Joe Sprinz

He coached the old San Francisco Seals
baseball tem
a former catcher who was part of a fool stunt
to catch a baseball dropped from an airplane
at the San Francisco World Fair



The ball hit the ground bounced up
and broke his jaw
he was never again the same ball player
his major league dreams shattered
like his jaw
but he would come regularly
to Golden Gate Park
and slow pitch for two teams of kids
he put together



He had a son with one crippled arm
who played the outfield flawlessly
he would catch the ball in his glove
drop the glove transfer the ball
to his good hand and throw it back
as good as any of us kids
with two good hands



My boyhood dream was to play for the Seals
to make it to the big leagues
like old Joe had dreamed to do
and I was thrilled to sit on the team bench
as his invited guest
to shy to ask other players for their autograph



How magic it was to watch those players
field ground balls during practice
hear them chatter, “huba huba,”
as vendors in the stands yelled out
”Peanuts Crackjack, get your
Peanuts and Crackerjack here.”


The grass smelled of heaven
and there was no pollen in the air
old Joe at the batting cage giving
batting hints
Lefty O’Doul the manager
eying the action like a hawk


The game seems slower now
the heroes less heroic
no double-headers
no players mingling with fans
but in the summer heat
in a tight game
the magic reappears


The umpire sweeps off home plate
and I see old Joe there
at the batting cage
Dino Restelli shagging fly balls
in the outfield
and the crowd rising in the home half
of the seventh inning singing
”Take Me Out To The Ballgame.”


Old Joe had no job when
the old Triple “A” Coast League
became a ghost
he died in his eighties working
as a doorman somewhere
in the city




but he’ll always be my hero
and baseball should be ashamed
for not taking care of their own


 

F.J. Ossang: PELIEU BEACH 7 Juin...

(EMBRUNS D’EXIL TRADUITS DU SILENCE )–

Claude Pelieu was Here ! (1934-2002)

1967 – une bombe littéraire explose dans Paris : l’énorme CAHIER DE L’HERNE n°9 –BURROUGHS / PELIEU / KAUFMANN (textes). “Avec Léon Bloy, William Burroughs et Claude Pélieu, nous n’attendons plus à Paris que les Tartares et le Saint-Esprit” conclue la présentation de Dominique de Roux. La poésie française (francophone) ne sera jamais plus exactement la même. Orage télépathique, poésie électrique, voyages de l’autre coté… “Corps béants, faut-il vous dire que dans les fenêtres roses du temps fluide, je vous vois encore en retour de flamme? “. Après sa fuite aux USA dés 1963, Pélieu découvre l’accélérateur de particules où s’inventer définitivement. Correspondances, mail-art, collages émaillent la suractivité de la décennie. Rumeur impersonnelle, le cut-up est un passage forcé pour déshabiter l’origine, et continuer avec l’aube. Si la méthode cut-up est efficace, Claude Pélieu s’en dégage dés la fin des années 60 pour atteindre à l’évidence de Dust Bowl Motel Poems, ou de Pommes Bleues Electriques (Bourgois, 1979). “Quand plus rien ne semble possible le réel provoque des mirages”. Ses livres sortent en rafales au Soleil Noir et chez Bourgois de 1969 à 1979 cependant qu’il ne cesse de traduire avec Mary Beach des oeuvres de WS Burroughs, Allen Ginsberg, Bob Kaufmann… au point de devenir le passeur de la Beat Generation en France. Suite à un accident de santé au début des années 80, il affirme abandonner l’écriture, sans jamais cesser une activité de collagiste. Retour à la poésie durant les années 90 (Studio Réalité, Starquake…) et jusqu’à sa mort qu’il dévisage ultimement avec La Crevaille (2002). Rien ne semble plus séparer Mary Beach et Claude Pélieu de 1962 à 2002 dont voici quelques-uns des collages 90's ainsi qu’une exposition de ses principaux livres aujourd’hui épuisés… Mary Beach est partie en 2006… GONE AWAY IN THE INVISIBLE MORNING...

F.J. Ossang – 23 Avril 2013


Livres exposés :

CAHIER DE L'HERNE N°9 : BURROUGHS/PELIEU/KAUFMANN (1967) - Ce Que Dit la bouche d’ombre (Le Soleil Noir 1969), Le Journal Blanc du Hasard (Bourgois, 1969), Embruns d’exil traduits du silence (Bourgois, 1971), Jukeboxes (10/18, 1972), Infra-noir (Le Soleil Noir, 1973), Tatouages mentholés et cartouches d’aube (10/18, 1973), Kali Yug Express (Bourgois, 1974)


Sous le nom de Claude P. Washburn :

Coca-Néon/Arc-en-ciel Polaroïd (Bourgois, 1976), Dust Bowl Motel Poems (Bourgois, 1977), Cartes Postales USA (Céeditions, 1979), Pommes Bleues Electriques (Bourgois, 1979)

Trains de Nuit (Le Cherche-Midi, 1979), Indigo Express (Le livre à venir, 1986), Légende noire (Editions du Rocher, 1991), Et vous aurez raison d'avoir tort (Station Underground d'Emerveillement Littéraire, 1996), Studio Réalité (Le Castor Astral, 1999), Boomerangs (La Notonecte, 1999), Soupe de lézard (La Digitale, 2000), Pélieu Mix / Etat des Lieux (La Notonecte, 2000), Starquake (La Notonecte, 2001), La Crevaille (L'Arganier, 2008), Un Amour de Beatnik – Lettres à Lula Nash 1963-1964 (Non-Lieu, 2012)

TRADUCTIONS de Mary Beach et Claude Pélieu :

WS BURROUGHS -

CAHIER DE L'HERNE n°9 BURROUGHS/PELIEU/ KAUFMANN (L'Herne, 1967, 1998)

La machine molle (Bourgois, 1968), Le ticket qui explosa (Bourgois, 1969), Nova Express (Bourgois, 1970) -

Trilogie rééditée chez Bourgois, 1994 -

Les derniers mots de Dutch Schultz (Bourgois, 1972), Les garçons sauvages (Bourgois, 1973), Exterminateur! (Bourgois, 1974), Le Métro Blanc (Bourgois / Le Seuil, 1976), Le complot, suivi de : Les lettres du Yage (L'Herne, 1996)

ALLEN GINSBERG

Planet News (Bourgois,1971), Kaddish (Bourgois, 1972), Reality Sandwiches (Bourgois, 1972), Iron Horse (Le livre à venir, 1985)

 
BOB KAUFMANN

CAHIER DE L'HERNE n°9 BURROUGHS/PELIEU/ KAUFMANN (L'Herne 1967)
Solitudes (Bourgois, 1974), Sardine dorée (Bourgois, 1976)

The exhibition  will take place at the agnes b. galerie du jour, 44, rue Quincampoix, Paris 4ème 
http://www.galeriedujour.com/lagalerie.html

mardi 7 mai 2013

Pierre Ranou: Décès d' Alain Jégou

Pierre Ranou sent a mail saying Alain Jegou had died in the morning on May 6th. Alain was a sailor and a poet. See his page in Wikipedia at http://fr.wikipedia.org/wiki/Alain_J%C3%A9gou and his blog L'Univers poétique d'Alain Jégou http://alainjegou.blogspot.fr/
 
 
 
Alain Jégou, Jean Azarel et Pierre Ranou, Rochefort sur Loire.

I had met them with their friend Jean Azarel at a literary exhibition at Rochefort sur Loire in July 2010. See Meeting with Alain Jegou and Jean Azarel at the Marché de la poésie inRochefort sur Loire: July 4th 2010
 
Interview of Charles Plymell by Alain Jegou: http://www.wigwametcompagnie.net/plymell.htm
 

jeudi 25 avril 2013

Quelques nouvelles de l'éclat

Bonjour
Après un petit rappel des épisodes précédents (Farazzi, Tronti, Marazzi, Thucydide, Spinoza, les Maximes des pères), qui sont toujours en librairie en attendant l'été, paraît ce mois-ci, en un petit volume bleu et gris de 160 pages, l'article "Encyclopédie" de Denis Diderot, « pièce maîtresse de la machine de guerre de la pensée nouvelle contre les dogmes et les obscurantismes » que constitue l'Encyclopédie elle-même. Manière de fêter dignement un bel anniversaire à Denis pour ses trois cents ans!
Vous pouvez déjà lire la préface de Jean-Marc Mandosio sur le site.
Autre anniversaire, celui de la disparition de Charles Mopsik (1956-2003) il y a dix ans maintenant, alors qu'il venait à peine de nous remettre les premières épreuves corrigées de son livre, Le sexe des âmes. Aléas de la différence sexuelle dans la Cabale, Le livre prend aujourd'hui une dimension toute particulière et s'inscrit dans le débat sur ... le mariage pour tous, y apportant une contribution non négligeable: un soutien inattendu des textes du Talmud et de la Cabale à ce mariage qu'une frange minoritaire et bruyante de la société française refuse parce qu'elle se recroqueville sur ses vieilles soupes rancies*. Découvrez la version lyber de ce livre extraordinaire avant de l'acheter en librairie. Un hommage sera rendu à Charles Mopsik le 30 septembre à Paris ... nous y reviendrons.
La « Bibliothèque des fondations » accueille son seizième titre avec ces Passeurs d'Orient, sous la direction de Michel Espagne et de Perrine Simon-Nahum. Issu d'un colloque qui eut lieu au Musée d'Art et d'Histoire du judaïsme en 2012 et enrichi de contributions nouvelles, le volume est consacré à la place que prirent "les juifs dans l’orientalisme", contredisant le sens commun qui s'est accroché à ce terme depuis la parution du livre aussi célèbre qu'approximatif d'Edward Said.
Sinon, la nouvelle édition enrichie du mythique bolo'bolo vient d'arriver ! Bolo'bolo a trente ans! L'anonymus P.M. a rédigé une nouvelle préface pour cet anniversaire et le livre est consultable en lyber avant de le trouver en librairie à partir du 3 mai.
Merci de votre fidélité. Faites connaître l'éclat. Allez faire un tour dans les librairies (ça fait combien de temps que vous êtes devant cet ordinateur?)!
Michel Valensi
http://www.lyber-eclat.net/

* En deux mots: les âmes sont masculines ou féminines, elles habitent des corps masculins ou féminins indépendament de leur propre sexe et sont destinées l'une à l'autre depuis le premier jour de la Création. Ainsi une âme féminine dans un corps d'homme peut être destinée à une âme masculine dans un autre corps d'homme et seulement alors le mariage sera "fécond"... Idem bien sûr avec une âme masculine dans un corps de femme destinée à une âme féminine dans un corps de femme et une âme masculine dans un corps d'homme à une âme féminine dans un corps de femme etc. etc. et le Zohar (I 98a) proclame: "Le Saint béni-soit-il marie les couples [d'âmes et non de corps]"

Charley and Pam Plymell interviews by Michalis Limnios

Photo: Doug
 
Pamela Beach-Plymell: Peace, Freedom...and Walking
Charles Plymell: Matter, Void, Energy, Spirit
 
Michalis Limnios BLUES @ GREECE  http://blues.gr/profile/MichalisLimnios

A.D. Winans: the poetry game

THE POETRY GAME


When I was publishing
Second Coming
I would get telephone calls

From poets late into the night

Some of the callers
Had high pitched voices
Some so shrill
I could barely make out

A word they said

Some wanted me to publish them
Some were angry because
I hadn’t published them

Some were willing to barter
Promising me a reading alongside
A prominent poet

At a local or international
Poetry reading

Some female poets were willing
To share my bed
For a nigh or two
All for publishing a single poem

These poets all had
One thing in common
They didn’t place much value
On themselves

They complained
The grants were rigged
They blamed the establishment
They blamed other poets

They blamed the fates
Not one of them blamed themselves

Most of them never worked
A blue-collar job
Seeing poetry as a Holy thing
Too Holy to get dirt under
Their fingernails

If these poets
Had spent half as much time
Writing as they spent complaining
They might have published
A solid poem or two

I never published these poets
And with the passing of time
I’d see their names in print
In this magazine or that magazine
And not long afterwards
I’d see the name of the editors
Appear in a magazine or anthology
Edited by one of these very same poet

Many long years have passed since
My publishing days
But I notice the game has not changed
Only he names of the players

www.winansfansite.blogspot.com

Beitchman--May 16 NYPL Lecture: "Theatre of Naturalism: Disappearing Act"


Stephen A. Schwarzman Building

Fifth Avenue at 42  nd Street

New York, NY 10018-2788



The Wertheim Study presents on
Thursday, May 16, 2013
1:15 pm in the South Court Auditorium

Philip Beitchman

The Theatre of Naturalism :
Disappearing Act

The impact of naturalism, a literary approach invented by Zola and especially significant in the field of the novel through his American “disciples” Crane, Norris, and Dreiser, is well acknowledged and recognized.

Not so well recognized, but equally important, is naturalistic theatre: this was a style that also originated with Zola, but its progeny was more international and its significance more radical and insurrectionary than in the less “spectacular” genre of fiction.

The Theatre of Naturalism : Disappearing Act establishes the incipiently revolutionary context (between the Paris Communist Commune, crushed in 1871, and the successful Bolshevik insurrection of October 1917) - more or less foregrounded or in the background of works by Zola, Strindberg, Ibsen, Hauptmann, Synge, Shaw, and Tolstoy, focused especially on issues of class struggle and class war, as well as the prospects and possibilities of challenging the hegemony of the ruling orders. Especially in regard to later theatre, for instance the “hyper-naturalism” of The Brig (Living Theatre) of Kenneth Brown, and of plays by Arnold Wesker and David Storey—Philip Beitchman frequently invokes themes culled from recent French theory, particularly Derrida’s deconstruction and Baudrillard’s ideas about simulation. The The Theatre of Naturalism will open up new perspectives for anyone interested in theory or theatre, whether scholars or the wider theatre-loving performing public.

Philip Beitchman, a writer in residence in the Library’s Wertheim Study, received his PhD in comparative literature from The City University of New York and teaches world literature at Medgar Evers College, CUNY. He is the author of I Am a Process with No Subject (1988); Alchemy of the Word: Cabala of the Renaissance (1998); and The View from Nowhere : Essays in Literature, Mysticism and Philosophy (2001). His many translations from the French include works by Jean Baudrillard (Simulations, Fatal Strategies) and Paul Virilio (Aesthetics of Disappearance).

 
The New York Public Library offers three study centers in the Stephen A. Schwarzman Building: the Frederick Lewis Allen Memorial Room, the Wertheim Study, and the Shoichi Noma Reading Room. All are for qualified scholars needing intensive and long-term use of the collections of the Library. For more information, contact researchstudyrooms@nypl.org Elevator access is at 42 nd Street. All programs are free and subject to change or cancellation.