lundi 7 janvier 2013

Vœux de Jean Puijalon


 
À fin d’année,
Voici le compte à rebours du Nouvel An 2013 !
Il était une fois un petit village qui portait le curieux nom de Faimdamnée. Personne ne savait d’où venait ce nom qui était bien la seule curiosité du village. Alors qu’il ne comptait qu’une trentaine de familles et pas de quoi fouetter un chat, il y avait quand même un château fort qu’avaient construit les ancêtres de Monsieur le Comte actuel, dernier descendant de la noble famille des Harebours. Celui ci l’habitait effectivement.
De l’autre côté du village et à la lisière de la forêt, une petite abbaye n’était plus habitée que par un vieux moine, le Frère Miltrez, aussi breton que bourru, qui vivait sur les réserves du potager et du verger. Il savait aussi faire du pain lorsque les gens du village lui apportaient de la farine et du pâté pour manger avec, dans les grandes occasions.
Le dernier jour de chaque année, pour fêter le Nouvel An, les Harebours avaient pour tradition d’offrir un grand repas à tous les habitants du village, dont les impôts contribuaient quand même un peu à leur confort d’existence, il faut bien le dire. Comme chaque année au cours du repas, Monsieur le Comte demanda à l’assemblée de ses concitoyens, qui s’étaient tous bien habillés, si quelqu’un connaissait l’origine du nom du village.
Sa question surprit tout le monde. Pas par sa nouveauté, bien sûr, mais plutôt parce qu’année après année, il continuait à la poser, sans se lasser. Cet entêtement-même était surprenant. Les gens avaient l’habitude de vivre à Faimdamnée et cela leur suffisait. Pourquoi donc chercher à comprendre ce qui n’a pas besoin d’être compris puisque c’est déjà là et qu’on vit dedans, n’est-ce pas ?
Sauf le Frère Miltrez et pour deux motifs : son travail de moine l’entraînait à vivre les activités du monde ordinaire, pâté de lapin compris d’une part, mais aussi dans les réalités du monde intérieur, d’autre part. « Quand on est moine, on n’est jamais dérangeable, disait-il. Ceux qui viennent me rendre visite ne peuvent pas me prévenir de leur arrivée et je n’ai pas d’emploi du temps. En vérité, c’est le temps qui m’emploie ! » Les gens avaient l’habitude ; ils ne cherchaient pas vraiment à comprendre ce qu’il disait. Ils l’écoutaient parler comme une sorte de musique. C’était moins fatigant.
- Si vous me permettez, Monsieur le Compte, j’ai peut-être une réponse. Cette année, j’ai fait quelques recherches… que je vous ai apportées.
Et le moine vint offrir à Monsieur le Comte Harebours une boite qu’il lui remit cérémonieusement. Ce dernier l’ouvrit et son sourire se transforma en surprise amusée.
- Monsieur le moine, j’ai bien l’impression que cette boite est vide.
- Monsieur le Comte, il serait plus juste de dire que vous la voyez vide.
- Serait-ce trop vous demander de bien vouloir m’expliquer ?
- Je le ferai volontiers, Monseigneur. Et je peux le faire parce que nous vivons tous ici, et vous et moi, grâce à une curieuse activité invisible que nous appelons l’esprit. À force d’observer mon esprit, j’ai constaté qu’il fonctionne comme le ‘vide’ qui se trouve dans cette boite. Si je veille à employer cette boite en conscience, je peux l’utiliser dans toutes les occasions de la vie ordinaire, et il y en a beaucoup ! Si je la perds de vue intérieure de conscience, elle devient comme un village déserté par ses habitants. Les herbes, les ronces et les arbres l’envahissent ; le vent, la pluie et les voleurs détruisent rapidement les rues et les maisons. Et le village s’appelle alors « Abandon ».
- Frère Miltrez, il n’y a ici que des gens ordinaires, intervint le Comte. Votre parabole semble bien loin de ma question !
- Je n’ai pas terminé, Monseigneur. Le sentiment d’abandon provoque la sensation du « Manque ». Si j’ai faim ou soif en conscience, je me sers de ma boite vide comme il faut et tout va bien. Si je laisse les ‘choses ordinaires’ se produire, ou si j’ignore qu’elles se produisent ainsi, ce Manque se transforme en Désir que jamais rien ne pourra satisfaire, ce qui laisse mon village intérieur en état d’abandon et mon esprit en état de souffrance.
- Et quel rapport ai-je, moi, avec votre belle histoire ?
- Depuis votre jeune âge, Monseigneur, on vous a transmis cette question que vous posez à chaque fois que reviennent l’hiver et l’époque de ce repas que vous nous offrez ce soir. La sensation de faim ne fabrique pas de souffrance.
Avez-vous remarqué que dans le mot « manque » se cache l’opposé de plénitude, un autre mot ? La souffrance commence avec les interprétations des mots qui possèdent notre esprit comme des démons, lorsque notre conscience perd de vue ou ignore son existence… Peut-être est-ce là le sens de Faim Damnée…
- Et pourquoi, Monsieur le moine, m’offrir une boite vide ?
- Ce n’est pas ce que j’ai fait, Monsieur le Comte. Je vous ai offert du vide en boite. La boite ordinaire est trop petite pour contenir la conscience ; mais elle nous rappelle que chaque fois que notre conscience cesse de l’utiliser, c’est la souffrance qui possède notre ‘esprit ordinaire’.
- Frère Miltrez, voilà qui rend cette soirée de Nouvel An très symbolique !
- Monsieur le Comte, notre esprit sait aisément jouer avec les mots. Il est plus difficile d’apprendre à jouer avec notre esprit. Le Nouvel An n’existe… qu’avec les mots de notre esprit, comme un symbole, n’est-ce pas ?
 
 
À Faimdamnée,

C’était le Comte Harebours du Nouvel An de Miltrez.
Meilleurs Vœux
Intérieurs et extérieurs du Moineau Nez Rouge !
Prochaine ClownMéditation® du Moine au Nez-Rouge
à Atelier Z le 29 Janvier 2103 !
Jean Puijalon , le 1er janvier 2013

lundi 31 décembre 2012

Charles, Pam and Liz Plymell at Jesse James' cabin, 1970

 
Charles, Pam and Liz Plymell at Jesse James' house,
Missouri, 1970
 


AD. Winans: Happy New Year !

"Good resolutions are simply checks that men draw on a bank where they have no account."
~Oscar Wilde


HAPPY NEW YEAR!!!!

Anthony Rousseau: Meilleurs voeux 2013


Bonjour à toutes et à tous.
Je vous envoie mes meilleurs voeux pour cette année 2013 qui débute…

Bien à vous

Galerie Ecritures: meilleurs voeux

Les Artistes et les membres de la Galerie ECRITURES vous présentent leurs meilleurs vœux pour cette nouvelle année 2013, vœux de bonheur et de santé.
La galerie ECRITURES expose jusqu’au 14-02-2013 Jean ESTAQUE : « Il voit des Saints partout »
En Mars, la Galerie Ecritures donne carte blanche à fondencre Créée en 2005 par Philippe Biget avec la complicité de quelques proches et amis, l’Association fondencre est à vocation littéraire et artistique.
Elle développe principalement une activité éditoriale exigeante et ouverte sur le monde déclinée en quatre collections (Récits et fictions, Beaux Livres, Écrits sur l’Art, Jalons du XXe siècle).
La galerie présente des oeuvres de toutes époques des artistes qui sont en permanence à la galerie : Pierre LAFOUCRIERE, Yo MARCHAND, Jacques CINQUIN, Rémy PASTOR, Claire MOREAU, Jean ESTAQUE, GUERRERO, Bruno DANJOUX, Philippe FISSORE, José DUBOIS, Guy MADEVERY ...
Bonne année et au plaisir de vous revoir.


Galerie ECRITURES 1 rue Pierre Petit 03 100 MONTLUCON
http://www.koifaire.com/auvergne/galerie,ecritures-15609.html
facebook http://www.facebook.com/galerie.ecritures

Le petit Niortais l'été 68 et les rock stars

http://www.lanouvellerepublique.fr/Deux-Sevres/Loisirs/Livres-cd-dvd/n/Contenus/Articles/2012/12/29/Le-petit-Niortais-l-ete-68-et-les-rock-stars

 
Jérôme Pintoux. Niort-Londres en 68 : le choc des mondes. « Niort, pour moi, c'était la Sèvre. Je faisais de la barque avec des copains en amont du Jardin des Plantes. »
 
 

Jérôme Pintoux publie un roman qui a pour cadre Niort et Londres à la fin des sixties. Un récit qui doit beaucoup à son propre journal de bord d’adolescent.
De Gaulle et Cohn-Bendit déjeunent ensemble un jour de 68. De quoi parlent-ils ? Des 33 tours de Jimi Hendrix. Une scène que Jérôme Pintoux s'est offert le plaisir d'imaginer dans son dernier roman, « Vinyles Vintage ». L'histoire d'un petit Niortais qui du haut de ses 17 ans explore la folle atmosphère du « Swinging London » de la fin des sixties.
Ça pourrait commencer comme « A nous les petites Anglaises », mais la suite n'a rien à voir. « Quand j'avais 17 ans, mes parents m'ont envoyé en Grande-Bretagne. J'entrais en terminale et ils voulaient que j'acquière un certain niveau en anglais », raconte Jérôme Pintoux, dont le père dirigeait la droguerie du même nom, institution du commerce niortais aujourd'hui tenue par son frère.
Nous avons tous un été qui a été l'été de notre vie. Celui de Jérôme Pintoux a été l'été 68. Durant tout son voyage, il prend des notes. Un journal de bord ressorti intact des décennies plus tard. « Rien de sexuel là-dedans, mais c'était pire : c'était mon cœur mis à nu. »
Ce témoignage sur le vif, il l'épaissit avec le récit de faux rêves et des interviews de rock stars. Son personnage croise Jim Morisson, Frank Zappa ou Paul McCartney. Jérôme Pintoux s'est fait une spécialité de ces interviews imaginaires : la sortie l'an dernier d'une série consacrée aux classiques de la littérature, lui avait valu une invitation sur France-Culture. Lui qui écrit pour des revues rock comme Jukebox Magazine, sortira l'an prochain un dictionnaire sur Dylan.
" Rien de sexuel dans tout ça. Mais c'était pire : c'était mon cœur mis à nu. "
Niort-Londres en 68 : le choc des mondes. « Niort, pour moi, c'était la Sèvre. Je faisais de la barque avec des copains en amont du Jardin des Plantes. » Il remontait la Sèvre jusqu'à Sainte-Pezenne, jusqu'au château des Loups qu'avait failli racheter le comédien Jean Richard.
Un drapeau rouge sur le Donjon
Et 68 dans tout ça ? Un écho amorti et lointain. On boycotte au lycée la prof d'espagnol parce que sa tête ne nous revient pas. Seul acte subversif notable, un drapeau rouge planté au sommet du Donjon. « Des gens à Niort prétendaient être allés sur les barricades à Paris et on ne savait pas si c'était vrai ou s'ils étaient mythomanes. »
Alors quand il franchit le Channel, c'est l'explosion : « N'oublions pas qu'avoir 17 ans en 1968, c'est comme avoir 13 ans en 2012 : on restait enfant bien plus longtemps qu'aujourd'hui. »
Pas de passéisme, Jérôme Pintoux ne joue pas les anciens combattants du rock : « J'ai voulu faire un livre beaucoup plus drôle que nostalgique. Ce dont je me souviens, c'est d'une joie de vivre et d'un esprit qui deux ans après, avaient disparu. Le rock était devenu une routine. Mais il faut se méfier des âges d'or. »
nr.niort@nrco.fr
« Vinyles Vintage », édité aux Presses du Midi, 16 €. En vente à La Librairie des Halles.
Yves Revert

vendredi 21 décembre 2012

Le nouveau livre de Jérôme Pintoux

http://www.lanouvellerepublique.fr/Deux-Sevres/Loisirs/Livres-cd-dvd/n/Contenus/Articles/2012/12/20/Le-nouveau-livre-de-Jerome-Pintoux

Jérôme Pintoux.
Jérôme Pintoux.

Jérôme Pintoux publie aux Presses du Midi un roman qui a pour cadre Niort et Londres en 1968, « Vinyles Vintage ». Le personnage principal, du haut de ses 17 ans, part dans la capitale du Royaume-Uni à la rencontre des rock stars de l'époque, de Lennon à Jagger en passant par Dylan. Le livre fait revivre le « swinging London » de ces années trépidantes.
En 2011, Jérôme Pintoux dont le grand-père et le père ont tenu la droguerie du même nom (une institution du commerce local aujourd'hui dirigée par son frère) avait publié une série d'interviews imaginaires et post-mortem de 77 grands classiques de la littérature, de Corneille à Zola. Ce qui lui avait valu d'être invité sur France-Culture.

jeudi 20 décembre 2012

Anthony Rousseau: Vidéo "In progress / 01" - Carine Abraham.

Bonjour à toutes et à tous !
 
Je tenais à vous faire découvrir la vidéo "IN PROGRESS / 01" de l'artiste Carine Abraham…
 
Elle est la première d'une série de 4 vidéos. Retranscription graphique et animée d'un flux mental et émotionnel où pensées et souvenirs oscillent entre cohérence, construction, récurrence et chaos.

Bonnes Fêtes de fin d'année !

Bien à vous

Anthony

mercredi 19 décembre 2012

First long feature documentary about William S. Burroughs will be re-released after two decades out of print


The first long feature documentary about iconic writer William S. Burroughs, one of the most radically subversive literary figures of the 20th century and Godfather to the Beat poets such as Jack Kerouac and Allen Ginsberg, is set to be restored and re-released after decades of being out of print.

The campaign to restore Burroughs: The Movie will officially be launched on Kickstarter on World Aids Day December 1st 2012 and it will run for 30 days. A rare screening of the film will be held December 11th 2012 at 7pm at the October Gallery in London, UK (24 Old Gloucester Street Bloomsbury, London WC1N 3AL).

The late Howard Brookner began his Burroughs film while in NYU film school in 1978 with his fellow students Jim Jarmusch, who did the sound, and Tom DiCillo on camera.  Five years later Brookner had finished Burroughs: The Movie with the help of BBC.

Burroughs: The Movie was Howard Brookner’s first of three feature length films followed by Robert Wilson and the Civil Wars (1986) and Bloodhounds of Broadway (1989) - starring Madonna, Matt Dillon and Jennifer Grey among other well known actors. He died of AIDS in 1989, at thirty-four years old. "If I live on it is in your memories and the films I made", he wrote in a letter he left to his parents. “That letter was my engine to bring Howard back to life through his work. After a long search I found the only print of Burroughs: The Movie in good condition and embarked on a project to remaster it and make it available to the public”, says Aaron Brookner, nephew of the filmmaker. “The remastering is part of the work I want to do to preserve my uncle’s legacy”.  Howard Brookner’s archive includes more than 300 assets that need urgent preservation. “The re-release of Burroughs is a first step towards recovering what he made while he was alive.”

‘Burroughs: The Movie’ features the writer’s close circle of friends including Patti Smith, Allen Ginsberg, Brion Gysin, Francis Bacon, John Giorno, James Grauerholz and Terry Southern. The film premiered at the 1983 New York Film Festival to rave reviews. Janet Maslin from The New York Times wrote: “Rarely is a documentary as well attuned to its subject as Howard Brookner's "Burroughs", which captures as much about the life, work and sensibility of its subject as its 86 minute format allows. (T)he quality of discovery about "Burroughs" is very much the director's doing, and Mr. Brookner demonstrates an unusual degree of liveliness and curiosity in exploring his subject".

February 5, 2014 will mark William S. Burroughs 100th Birthday and the film should be released by then. Also 2013 will mark the 30th Anniversary since the release of Burroughs: The Movie and that’s when the restoration will take place.

Howard Brookner’s archive collection contains never before seen material from Burroughs: The Movie including interviews with Andy Warhol, Patti Smith, Frank Zappa, Brion Gysin, the legendary Nova Convention, Brian Jones, Anthony Balch and more. “He documented what was probably the last comprehensive counter culture movement which came out of downtown New York City in the late 1970s/early 80s, influencing so many of the leading styles and ideas of today,” says Aaron Brookner.

Beyond the restoration of the Burroughs film, any proceedings beyond the target funding will be used to restore and preserve Howard Brookner’s archive described by Francis Poole, head of Film and Video Collection at the University of Delaware, as “one of the most amazing collections I have ever seen”.  Aaron Brookner, who is also a filmmaker, plans to create a film about his uncle’s life called Smash The Control Machine: Howard Brookner & the Western Lands using much of the found footage. “Howard is a strong inspiration and he lived a short but beautiful life full of sardonic wit.  He was a great filmmaker and this discovery will allow the world to enjoy his work. I want to honour who he was through the memories of those he influenced, and the films he made.”

To finance the restoration project, a crowdfunding campaign will be launched on Kickstarter to raise USD 20.000 (approx 13.000 British Pounds or 16.000 Euros).

For more information about the campaign to restore Burroughs: The Movie, Smash the Control Machine film and Howard Brookner’s archive please visit www.aaronbrookner.com




 
 
 

For further information and press requests please contact:
Paula Vaccaro at Pinball London on +4420 7226 6490 / +447941 474 721 paula@pinballonline.co.uk  

Restoration of Burroughs: The Movie by Howard Brookner
http://www.kickstarter.com/projects/pinball/restoration-of-burroughs-the-movie-by-howard-brook
Facebook: http://www.facebook.com/burroughsthemovie


lundi 17 décembre 2012

Vinyles Vintage de Jérôme Pintoux

Un des nouveaux livrex de Jérôme Pintoux, "Vinyles Vintage ", vient de sortir aux éditions "Les Presses du Midi"

 

ISBN : 978-28127-0389-8
CODE BARRE : 978-28127-0389-8
TITRE : VINYLES VINTAGE
AUTEUR : PINTOUX Jérôme
PAGES : 143
PRESENTATION : Broché
PRIX PUBLIC : 16 Euros
TVA : 7
DATE PARUTION : 10/12/2012
FORMAT : 14 x 21
Dewey : Musique

RESUME :
It is well known: "Travel broadens the mind." Some more than others, like the narrator in "Vinyl Vintage". In fact, Jérôme Pintoux, 17 years old, went to England in July 1968. Away from his parents, he tries to get out of his shell, browsing the old London, going to see trendy groups. In this context, a blessed time with the gradual advent of future legends that will leave an indelible mark in the history of music. When the chance comes in, the meetings become magic and forge a personality. And the hero of this novel, according to his wanderings, will bump into all the stars of the moment. He will interview Syd Barrett, Marc Bolan, Bob Dylan, John Lennon, Paul McCartney, The Beatles, The Rolling Stones, Jim Morrison, Jimi Hendrix, Frank Zappa, among others. In "Vintage Vinyl" the reader finds the scent of old England, the smells, the sounds. The whole "Swinging London" by going back to the origins of this musical current that has influenced so many bands and singers. An epic rhythm like a tube of the Stones "as touching as the voice of John Lennon, which one will not forget for a long time ...    

Paul O'Donovan: "Don't wait for your ship to come in; swim out to it"...

 
"Don't wait for your ship to come in; swim out to it"...


samedi 15 décembre 2012

Brad Brace: Interzone contribution

 
(remote Fiji WAYA/YASAWAS islands:)
Island 8.0 is now available online!
====================================
Global Islands Project -- ongoing series of multi-media pdf-ebooks/field-recordings -- a
pastoral, pictorial and phonic elicitation of island parameters. An intensive
examination of small islands and their paradigmatic solutions to globalism...
Ethnographically a shared world of historical experience -- not the romanticized and
divided universe of them and us.
Your feudal-world is based on mutual relief at your common corruption. Maybe some
cultures are based on even worse. But that wouldn't change the bad faith of it and as
years go by, you wake at night in terror of your whole life being an act of bad faith,
where everything is self-interest and nothing more, where every human interaction is
driven by a silent, even subconscious calculation of some ulterior motive, to the point
that a sea of bad faith has taken over your whole life, there's no small island left
from which you can even try to build a bridge of good faith, because even that effort
becomes suspect, even good faith is nothing but self-interested, even altruism is
nothing but solipsistic, even your professed agonizing right here right now is nothing
but a gesture, made to the conscience in order to assure it that it exists.
http://bradbrace.net/id.html
http://bbrace.net/id.html
Island 1.0 is Ambergris Caye, Belize
Island 2.0 is Koh Si Chang, Thailand
Island 3.0 is Lamu, Kenya
Island 4.0 is Narikel Jingira, Bangladesh
Island 5.0 is Isla Mais, Nicaragua
Island 6.0 are The Grenadines, West Indies
Island 7.0 is Hateruma (Yaeyama), Japan
Island 8.0 is Waya (Yasawa), Fiji
Global Islands Project:
-- over 1500 images and hour-long audiotrack -- 750mb -- (acrobat 6)
***
***
Global Islands Project -- ongoing series of multi-media pdf-books -- a
pastoral, pictorial and phonic elicitation of island parameters...
Vientos del pueblo me llevan
Vientos del pueblo me arrastran
Me eparcen mi corazon
Ye me aventan la garganta
bbs: brad brace sound
Waters Colours:
Eroticized Japanese/Malaysian Snack Foods:
Additional GIP texts/blog:
 
12 mailing list:
You cannot politically defy the institutions when all you really wanted
was to be clasped to their bosoms and hope in time to be cherished under
the very framework of oppressive values you are thinking of overcoming.
That would be co-optation, revolution only in the sense of a circulation
of elites rather than the extirpation of the very impulses of elitism.
To subscribe to 12-list, simply send a message with the word "subscribe"
in the Subject: field to 12-list-request@eskimo.com
/:b

mercredi 12 décembre 2012

William S. Burroughs, Andy Warhol. Conversations

 

 
In 1980, Victor Bockris organized and recorded four meetings between William Burroughs and Andy Warhol. Informal meetings that took place at the Factory and restaurants in New York. The Pope of Pop Art and the figure of the Beat Generation necessarily had much to say. Warhol and Burroughs, during these four appointments will make a tour of the Factory, discuss about the work Warhol had just finished, talk about everything and nothing, culture, sex, love, drugs and vodka-tonic. Sometimes other personalities invite themselves at their table. So Mick Jagger appears as a luxury guest star. Embellished with fifty photographs, “Warhol, Burroughs: Conversations sweeps broadly the cultural landscape, captures the atmosphere, the excitement of the beginning of the 1980s and shows a budding friendship, a complicity between these two great figures of American culture. Victor Bockris is a journalist, he accompanied Andy Warhol in adventure of the Factory and has written many books and articles on this period and its main protagonists (Lou Reed, Andy Warhol, among others). He claims that it is Andy Warhol, who taught him how to conduct an interview. His advice: "Never prepare your questions. Do as if it were a cocktail. '

«William s. Burroughs, Andy Warhol. Conversations», de Victor Bockris, traduit de l'anglais par Jérôme Schmidt et Nicolas Richard, Éditions Inculte, 179 p., 16 €. 
http://www.inculte.fr/Conversations

French Academics Circulate Petition

http://copy-shake-paste.blogspot.de/2012/11/french-academics.html

French academics have started a petition against plagiarism in research. The petition is available online at http://archeologie-copier-coller.com/?p=8723 . This is a translation by Google Translate prettied up by me:

Refuse to condone plagiarism in research
A few days before the conclusion of the Audience on Higher Education and Research, the undersigned scholars and researchers consider it their duty to remind that the university must ensure the legitimacy of the degrees it issues.
In particular, it must ensure that plagiarism in dissertations, theses, and scientific publications can not discredit the quality of training offered and the French research.As such, the scientific and academic communities must work together against all forms of plagiarism. They must not only work to prevent plagiarism but also in each case see to it that appropriate penalties are meted out. The responsibility of universities or research organizations must be engaged when plagiarism, fraud and attempted fraud are not certified subject such sanctions. The obligation to sanction weighs on all higher education institutions and research organizations.A number of cases analyzed by our colleague Jean-Noel Darts (Lecturer in Information Science and Communication at the University Paris 8 Saint-Denis) are documented in the Archaeology Blog Copy and Paste and point to the failure of ethics in serious academic research and in issuing diplomas has been committed by the university, as well as doctoral students and by faculty members, without the measures required having been taken to date. A commission of inquiry with all guarantees of impartiality should verify the authenticity of the documents presented on this blog. The articles which are posted online appear to establish a particularly overwhelming picture.The University of Paris 8 is not the only one concerned by the phenomenon of plagiarism, far from it. Such situations require special attention, at the risk of letting it corrupt part of the academic and scientific research. If confirmed, this university or elsewhere, that plagiarism has occurred, and knowingly in violation of academic ethics, only the imposition of appropriate sanctions would end these intolerable practices that hinder the smooth functioning research, both from the point of view of its actors evaluation of the scientific quality of university productions.Safeguarding the freedom of research and academic freedom depends on the quality of degrees, publications and productions. Leave these records state could aggravate a situation that tends to suggest that the French University in persistent ignorance of the extent of the plagiarism, waived defend a level of excellence necessary to take its place in the European and international levels.
***

If you subscribe to this text and want to make your signature, specify your email address and your qualities bottom of that page, under the heading comment.

mardi 11 décembre 2012

finissage exposition Who's Who à la Galerie Didier Devillez



Retrouvez l'exposition Who's Who sur http://www.galeriedidierdevillez.be/expo.php

GALERIE DIDIER DEVILLEZ
53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) ? +32(0)475 931 935
www.tribal-collection.com

Spain Rodriguez, Artist of Underground Comics, Dies at 72

http://www.nytimes.com/2012/12/03/arts/spain-rodriguez-creator-of-underground-comics-dies-at-72.html?adxnnl=1&ref=obituaries&adxnnlx=1354554409-cNQapAif9qVJTUtLhLbwzw&_r=1&

Mr. Rodriguez in 2010. By



The Lazarus Corporation: Interstitial Art & Unpopular Culture - Dec 2012

The Lazarus Corporation
Interstitial Art, Music, Writing, Unpopular Culture

Hi Isabelle,
Just a quick end-of-year update to let you know of a few new pieces of artwork and plans for the future.
We've got 2 new limited edition prints by me up on the website, and plans for a lot of new artwork in the first 3 months of next year, including more prints, photography, and drawings.
Paul Watson
Medea Print
Medea, Lino Print by Paul Watson, 2012
view larger on the website.
The Lazarus Corporation Online Shop
Regular visitors to the website will probably have noticed that we have added a new section - an online shop where you can buy limited edition artwork.
Our aim is to keep prices affordable (less than an evening's drinking!). We currently have 5 of Paul Watson's limited edition lino prints and a set of Medea postcards available.
We've also set up an Etsy store, if you prefer to buy via Etsy.
Untitled (Figure in Landscape)

Untitled (Figure in Landscape)

By Paul Watson:
A 2-block Lino Print by Paul Watson, printed in November 2012.
Continuing his exploration of personal mythic archetypes, this is a Limited Edition of 20, signed and hand-numbered by the artist.
More about this print (view large image on website)
Postcards from the Isle of the Dead (Part One)

Postcards from the Isle of the Dead (Part One)

By Germseed
Limited Edition 4-track CD-R from Germseed, aka Alice Kemp. Ordering is via PayPal on the Germseed Blog.
Each disc and cover is hanko stamped, each cover has two affixed planchette postage stamps and a hand-pencilled track list.
More about Postcards from the Isle of the Dead (Part One) plus sample track

December Order Dates

Now that we've got the shop set up, we need to do the old "ordering in time for Christmas" thing:
If anyone wants to order any limited edition prints to arrive before Christmas here are the dates you'll need to make your orders by:
Ordering from the UK: Wednesday 19th December
Ordering from Western Europe: Tuesday 11th December
Ordering from US/Canada/Eastern Europe: Sunday 9th December
Copyright © 2012 The Lazarus Corporation, All rights reserved.
You are receiving this email because you opted into the Lazarus Corporation email list sometime between 1996 and now.
Our mailing address is:
The Lazarus Corporation
c/o Ink Spot Press, Module B1 Enterprise Point
Melbourne Street
Brighton, East Sussex BN2 3LH
United Kingdom

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Stage "Gèle-Trac" du 23 au 27 janvier 2013

L’École du Clown Invisible
présente
GÈLE-TRAC
du MERCREDI 23 soir au DIMANCHE 27 janvier midi 2013
J’ai l’trouillomètre à 100
Les pétoches, le tracsin
La venette, la secousse, la cliche,
La suée et les chaleurs,
La foirade et le taffetas,
La grelotte et la tremblote,
La colique et la pétouille,
Le sang qui glace et la foire aux fesses
Je claque des dominos,
Je transpire du zéro,
Je coque le taffe, j’ai la traquette
Je mouette, je dringue, je flippe, je fouette
J’ai la tamise et le taf au fignoton,
Les fumerons qui manquent sous le ballon…

Le Trac s’apprivoise par paliers
Ni magie, ni miracle,
Ni hasard, ni baltazar,
Ni fatalité, ni malédiction,
Apprenez à surfer sans stress
Sur les ailes du trac.
Apprenez à ressentir d’abord
Vivre ensuite, transmuter enfin
En conscience et en humour
La Pâte-à-Trac en Pâte-à-Clown.
Plutôt que faire avec,
Apprenez à faire sans !
Un programme d’entraînement novateur,
En douceur et d’une incroyable efficacité !
Transformer vos chocottes en NEZCLATS de RIRE !
3 jours 1/2 d’entraînement en Clown-Méditation
Combien ? 600 tout compris (hébergement 4 épis, enseignements, gastronomie)
Renseignements contact@clownessence.fr - 06 69 31 27 28
Où ? Le Tertre, Montgaudry, Normandie
Programme en ligne ici
Inscription en ligne ici  

lundi 10 décembre 2012

exposition who's who, galerie didier devillez, revue de presse

 
Claude Lorent, La Libre Belgique, Supplément Arts n° 165, semaine du 30/11 au 06/12 2012
GALERIE DIDIER DEVILLEZ
53 rue Emmanuel Van Driessche
1050 Bruxelles (Belgique)
Tél./Fax +32 (0)475 931 935