lundi 11 février 2013

Christophe Bellan: "LE PARIA - De la lumière à l'enfer"

"Voici un ouvrage intéressant à plus d’un titre.

Christophe Bellan, gendarme en retraite s’est fait aider par un biographe, Christian Proust, pour relater son combat afin de faire reconnaître la responsabilité de l’Etat dans le syndrome de stress post-traumatique, dont il souffre encore, à la suite d’une intervention, lors de laquelle il aurait pu perdre la vie. La lecture de l’ouvrage est donc agréable.

Son histoire est un peu un cas d’école dans lequel on retrouve tous les ingrédients bien connus des drames humains, dont sont victimes les militaires de la gendarmerie : couardise des chefs, volonté de travestir une réalité dérangeante, ignorance volontaire de la souffrance d’autrui, mise à l’écart, anomalies administratives dans le traitement d’une demande de pension, etc…
Christophe Bellan s’en est sorti grâce à son entêtement, sa persévérance, et aussi grâce à quelques médecins honnêtes, et à des juges clairvoyants.

En 2002, Christophe Bellan, 41 ans est un gendarme « normal ». Il a un niveau d’études secondaires. Il a effectué son service national dans les paras. Il est bien noté, et n’a pas la qualification d’officier de police judiciaire. Il sert au groupe de commandement de la compagnie de gendarmerie de Parthenay dans les Deux Sèvres, à la fois responsable « Logistique » et chauffeur du commandant de compagnie.



Tout commence le samedi 16 novembre dans la soirée. Il est de permanence et conduit l’officier adjoint, un lieutenant, sur une intervention extrêmement sensible. Un forcené, qui a tué deux personnes – on en aura la confirmation plus tard- s’est retranché dans une grande maison d’un village et y a mis le feu.

Quelques instants après l’arrivée sur les lieux, Christophe Bellan entend une fusillade située dans la cour de la maison et, réflexe d’ancien para, il fonce malgré la fumée. Il constate alors qu’un homme, le forcené, git sur le sol manifestement touché de plusieurs projectiles. Les trois gendarmes présents, dont un est manifestement ivre, s’apprêtent à tirer de nouveau sur lui. Christophe Bellan, sans arme, saute sur le forcené pour le maîtriser et lui éviter de se faire tirer dessus. Ses trois camarades se retirent et il va rester seul avec le forcené, qui se débat, pendant de longues minutes, jusqu’à ce que la maison explose et qu’un médecin arrive sur les lieux. La vie du forcené est sauvée et il sera condamné à la réclusion criminelle à perpétuité en juin 2005. Un peu plus tard, c’est Christophe Bellan, qui désarme son camarade du PSIG, qui a tiré huit fois sur le forcené armé d’un couteau, et qui remet l’arme pour saisie au directeur d’enquête.

L’intervention de Christophe Bellan n’a pas été appréciée. Il n’en recevra donc aucune reconnaissance. Bien au contraire, on le regarde de travers. Si le forcené était mort, il n’y aurait ni enquête, ni procès. Il raconte le briefing du capitaine pour que la même version soit servie aux enquêteurs de la section de recherches. En termes juridiques, cela est susceptible de s’appeler une subornation de témoins. Christophe Bellan va ruminer pendant de longs mois ce qu’il a vu, entendu. Il va souffrir des tentatives de culpabilisation des uns et des autres : « t’avais qu’à le laisser crever ».
Christophe Bellan a indéniablement beaucoup de mérites, mais il a eu grandement tort de taire sa vérité pour « protéger la gendarmerie ». Il va le regretter. C’est donc logiquement et humainement qu’il il va « péter un plomb » en septembre 2003. C’est ce qu’on appelle une décompensation post-traumatique.

Ensuite, il raconte avec sincérité ses hospitalisations, ses démarches pour que l’imputabilité au service de son préjudice soit reconnue, sa mise à l’écart, les pressions, les dysfonctionnements, etc…jusqu’à la décision définitive.
Christophe Bellan a quitté l’uniforme et profite de sa retraite depuis fin 2011. Il a obtenu gain de cause pour sa pension d’invalidité. Il a poursuivi sa thérapie par l’écriture de ce livre indispensable pour comprendre comment tout peut basculer du jour au lendemain.
La lecture du Paria ne peut laisser indifférent. Elle pose même beaucoup de questions sur le commandement, l’organisation, la fragilité humaine face à la violence, la souffrance au travail. On espère que la gendarmerie tirera des leçons de l’ouvrage de Christophe Bellan et que sur le plan individuel, les militaires engagés dans des opérations comprendront qu’ils ne doivent compter que sur eux-mêmes et sur les ressources du droit pour se sortir de situations délicates ou difficiles.
L’Adefdromil est également prête à les y aider."

Jacques Bessy



Le paria- De la lumière à l’enfer. Un livre à commander chez :
Christophe Bellan Livres 35, route de Thouars 79200 Châtillon sur Thouet
www.christophebellan-livres.com

Voir les commentaires à http://www.christophebellan-livres.com/content/les-avis-des-lecteurs

Les interviews en ligne, à écouter d'urgence:
- sur Radio Gâtine : 10 ans après la tuerie de Vasles, Christophe Bellan parle : http://www.radiogatine.com/index.php/linfo-en-gatine/les-magazines-dactu/464-christophe-bellan
- sur France Bleue : Cet ancien gendarme de Parthenay raconte 10 ans de calvaire dans un livre : sa carrière a été complètement bloquée après un fait divers. http://www.francebleu.fr/infos/l-invite-de-8h10/l-invite-de-8h10-de-bleu-poitou-10

AD Winans: DANCING WITH WORDS

Poet Laureate Inaugural Address.  SF Main Library
January 27th 2013
DANCING WITH WORDS
There are poets who like
To dance with words
Dance for favors and illusionary
Poetry careers
But dancing for an audience
Isn’t like feeling the rhythm
That rubs up against the soul
Odetta, Buffy Saint-Marie
Phil Ochs, Woody Guthrie,
Pete Seeger Billy Bragg
Were living proof of this

Money pigeonholes
Power corrupts
The spiritual truth
The scriptures tell us this

The true poet knows this
Stands tall above
The dancing with word poets
Who are little more than
Instruments of a poem greater
Than themselves

Bar room revolution talk
Is little more than an exercise
In futility
Take it to the streets
Be like Walt Whitman
Walk blood stained battlefields
Real and imagined
Tend to the spiritual wounds
Of your comrades

Be like the people of Egypt
Risking life and limb
For their beliefs
Be like the anonymous poets of Poland
Who during the height
Of government tyranny
Tossed poems into the public square
For the people to read
Giving them hope in desperate times

Be like your sisters and brothers
In the peoples struggle in Wisconsin
Fighting for worker rights
Love them become one with them

Shout your poems from rooftops
In solidarity with them.

Whitman was the Heavyweight
Champion of poetry
Stood tall and fearless among
The enemy
Which is never really man
But the poison in his soul
Pride envy lust for power
How can those inflicted
Write from the heart?

One column of media praise
Is of less value
Than a single tear drop on a poem
From a waitress in a greasy
Road stop diner

The dancing with word poets
Dance a solo dance
In a bar room with no jukebox
The true poet’s topic is people
Not the poet.

a.d. winans
2/3/12
 
 
 

 
 Photos: copyright a.d. winans 2013
 
 
A.D. Winans and Alejandro Murguia
 
 A.D. and Vargas
   
Wilfredo Castano and A.D.
 
Byron Spooner and A.D.
 
A.D and Francisco Alarcon
 
 

Daniel Gualda: "El Curador"

Daniel Gualda in Argentina has participated to the film "El curador" : see the video on line at  http://youtu.be/1qzuzZFh5PU

 

 

dimanche 10 février 2013

6 poems by AD Winans are on the Empty Mirror Web Site.

Those poems are on line at
http://www.emptymirrorbooks.com/features/poems/6-poems-by-a-d-winans.html

"About A.D. Winans
A. D. Winans is a native San Francisco poet, writer and photographer. He was friends with Jack Micheline, Bob Kaufman, Charles Bukowski and other poets and writers of the 50's and 60's. The author of over 50 books and chapbooks of prose and poetry, his work has appeared internationally and been translated into nine languages. He is the winner of a 2006 PEN National Josephine Miles award for literary excellence. In 2009 PEN Oakland presented him with a Lifetime Achievement Award. One of his poems was set to music and performed at Tully Hall, NYC. His book, Drowning Like Li Po in a River of Red Wine: Selected Poems:1970-2010 is available from BOS Press. He is available for readings.

Visit A.D. on the web:
A.D. Winans Website
A.D. Winans Fan Site"

mardi 5 février 2013

Benoit Delaune: Rodanski dans la revue Mélusine

J'ai participé en avril dernier à un colloque sur le poète surréaliste Rodanski ; les actes partiels de ce colloque sont publiés dans la revue Mélusine ce mois.

Rodanski me semble proche de Burroughs dans le sens où son écriture s'est nourrie des amphétamines à haute dose, des addictions en général, et surtout des effets de collage-montage ; dans "la Victoire à l'ombre des ailes" (1953), il "sature" le texte de références aux romans noirs, d'espionnage, usant des stéréotypes d'une façon similaire à Burroughs dans la Trilogie Nova (avec la Nova Mob, l'agent K-9, plusieurs niveaux de réalité etc.). La collision, chez lui, d'emprunts à la littérature de gare (JH Chase et bien d'autres) avec une langue poétique nervalienne/ducassienne/rimbaldienne et des références à Tristan et Iseut, me semble proche, en termes d'effets, du cut-up. Certaines formules entrent même dans une résonance surprenante avec le "Reality Studio" de Burroughs : "Les jours repassaient un film projeté sur la trame de mon esprit jusqu’au bout du rouleau" par exemple...

La lecture de Rodanski et celle des 3 articles autour de lui peut donc, sans doute, intéresser certains burroughsiens...

Benoît Delaune
 
 


Mélusine XXXIII

Sommaire

I. Dossier : Surréalisme et autoreprésentation féminine

Présentation par Georgiana Colvile et Annie Richard

Femmes révolutionnaires, femmes surréalistes par Gayle Zachmann

L’Ecriture du corps chez Claude Cahun par Jean-François Rabain

Identités chatoyantes (Leonor Fini, Joyce Mansour, André Pieyre de Mandiargues par Marc
Kober

Portraits en pièces détachées: la scène de l’effondrement chez Unica Zürn et Bona de
Mandiargues par Sibylle Pieyre de Mandiargues

Ecce Myriam Bat-Yosef par Dominique Jourdain

Jacqueline Lamba : la transparence et le secret par Martine Monteau & Alba Romano-Pace

Automasques, sculptures par Françoise Py

L’autoportrait cousu: Gisèle Prassinos, Bona et Dorothea Tanning Annie Richard

Figuration de soi et de l’Autre chez Meret Oppenheim par Andrea Oberhuber

Scénographies du moi : de Claude Cahun à Francesca Woodman, Cindy Sherman et Sophie
Calle par Danièle Méaux

Lee Miller : Ombres d’elle-même par Patricia Allmer

Kay Sage : Note sur ses tableaux autobiographiques par Mary Ann Caws

Remedios Varo et Leonora Carrington: représentations d’une relation par Maria José
Gonzalez

Déesses ou démones ? par Teresa Arcq

Le Journal de Frida Kahlo : des pleins et des liés par Gaëlle Hourdin- Modesta Suarès

Miroirs du merveilleux dans l’oeuvre d’Alice Rahon, Remedios Varo et Leonora Carrington
par Leila Jarbouai

Susana Thenon, représenter le soi lorsque l’étiquette s’efface par Bernard McGuirk

II. Hommage à Leonora Carrington

Introduction par Georgiana Colvile

Abécédaire par Chloë Aridjis

Un Festin mobile: Leonora au marché de la magie par Whitney Chadwick

Ropa vieja (Vieux vêtements): Leonora Carrington et l’autoreprésentaton par Susan Aberth

La Maison d’en face (1945) par Dawn Ades

Les Fruits défendus (1969) par Katharine Conley

Les langues de Leonora Carrington par Jacqueline Chénieux

Leonora Carrington et la connaissance universelle par Jonathan Eburne

III. Salut à Rodinski

Emprunts et paralittérature dans La Victoire à l’ombre des ailes, par Benoit Delaune

Entre intercession et réincarnation : Jacques Vaché sous la plume de Rodanski, par Thomas
Guillemin

Les Pas retrouvés de Rodanski, par Vincent Teixeira


IV. Variété, Documents

« Solitudes » de Joyce Mansour, présenté par Francesca Rondinelli

La Mélusine de Benjamin Péret, par Léonor de Abreu

Fargue et Péret : deux piétons de Paris et de l’ailleurs, par Richard Spiteri

Automatisme graphique et surréalisme chez Adrien Dax après 1945, par Raphaël Neuville
 

Interzone report of Decembre 2012 - January 2013

Paul O'Donovan

Hi all,
Best wishes for 2013:
From :
Updates of Interzone sites:

In“La sémantique générale pour tous”:

The texts hosted in the site La sémantique générale pour tousare copyrighted. Though they have been reproduced in a number of sites, often anonymous ones, and highjacked from their original source, integrated in contexts without relation with general semantics. I regularly correct and update them, therefore the only reliable versions are the ones hosted in La sémantique générale pour tousand the blog Pour une économie non-aristotélicienne (blog) .
The structure of Interzone:
As foreseen in the previous report(Literature / Interzone Editions) here are some explanation on the structure of Interzone :
As a network of William Burroughs' readers, from the start (1997) Interzone had a specific structure : its members were related, at least for the most of the American and English members, by their reading and knowledge of Burroughs'work. As a result, they had a common base of reference which made possible exchanges resting on a common agreement and vision (see Interzone Manifestos http://www.inter-zone.org/manifesto.html).
As a writer, Burroughs, who had followed Korzybski's courses, applied general semantics to writing through his literary work, in collaboration with Brion Gysin. As a result, they described and experimented new functions of writing which had not been put in evidence before in literature.
As a coordinator of Interzone, I applied GS to the management of this network, without refering to any management doctrine in economy, but applying the researches of the French biologist Henri Laborit on the structure of living organisms, based upon his application in biology of Korzybski's work :
  • A structure is the set of the relations between the different elements of a set.
  • For human domains of activities to be reliable, their structure must be similar to the structure of human organism, i.e. based upon relations of non-dominance, complementarity, interdisciplinarity, informative opening. Therefore, the ancient Aristotelian relations based upon dominance, competitivity, informative closure, which still structure our societies, institutions, models of management, etc., and more widely, our so-called human “sciences”, are not compatible with our organic structure and are doomed to failure. Knowing that, the only sensible possibility I had as an Interzone coordinator was to try something else.
The results of this experiment can be found in the reports of activities (Interzone Reports) and the common accomplishments in writing (the anthology “The Time of the Naguals”) , music, arts in general (Interzone Creations), research (medical, economy , The Time of the Naguals: Tome 2: Research, Le Temps des Naguals: Autour de Burroughs et Gysin )etc.
I would not say that those results confirm our expectations at the start of the network, as neither me nor anybody else had any expectation in the circumstance: Interzone was not foreseen nor planified; it started from contacts established through Malcolm Humes'memorial, The William Burroughs' Files , in the days following Burroughs' death. Now if somebody had told me then what would come out of it, I doubt I would have believed it. Interzone was an unforeseen and imprevisible factor, the results of which are, 16 years later, far beyond what we could have expected then.
In this context, considering the facts with the distance of those 16 years, in the framework of a scientific step, I can say that those result confirm the hypothesis of the start, i.e. the validity of general semantics in the structure and management of the network, and of Burroughsian domains of research, which escaped our understanding when apprehended through the angle of obsolete rationalism, but started to make sense through a quantic vision of mankind and the world.
More info on the structure: Alfred Korzybski: “Science and Sanity”:“General on structurehttp://esgs.free.fr/uk/art/sands-ch04.pdf
Literature:

William S. Burroughs, Andy Warhol. Conversations

A new book by Victor Bockris : It's a great pleasure to read this book, which is kind of a new tome of “With William Burroughs”. Thanks to Victor Bockris for publishing it !

William s. Burroughs, Andy Warhol. Conversations», translated by Jérôme Schmidt et Nicolas Richard, Éditions Inculte, 179 p., 16 €.http://www.inculte.fr/Conversations
In 1980, Victor Bockris organized and recorded four meetings between William Burroughs and Andy Warhol. Informal meetings that took place at the Factory and restaurants in New York. The Pope of Pop Art and the figure of the Beat Generation necessarily had much to say. Warhol and Burroughs, during these four appointments will make a tour of the Factory, discuss about the work Warhol had just finished, talk about everything and nothing, culture, sex, love, drugs and vodka-tonic. Sometimes other personalities invite themselves at their table. So Mick Jagger appears as a luxury guest star. Embellished with fifty photographs, “Warhol, Burroughs: Conversationssweeps broadly the cultural landscape, captures the atmosphere, the excitement of the beginning of the 1980s and shows a budding friendship, a complicity between these two great figures of American culture. Victor Bockris is a journalist, he accompanied Andy Warhol in adventure of the Factory and has written many books and articles on this period and its main protagonists (Lou Reed, Andy Warhol, among others). He claims that it is Andy Warhol, who taught him how to conduct an interview. His advice: "Never prepare your questions. Do as if it were a cocktail. '

Philip Beitchman: "The Spanish Fly" (3)

The pages 13 to 17 have been added to Philip Beitchman's novel, "The Spanish Fly":
you can read them on line at
http://www.inter-zone.org/The_Spanish_Fly.pdf

Vinyles Vintage de Jérôme Pintoux

One of the new books by Jérôme Pintoux, "Vinyles Vintage ", has just come out at the editions "Les Presses du Midi"

ISBN : 978-28127-0389-8
CODE BARRE : 978-28127-0389-8
TITRE : VINYLES VINTAGE
AUTEUR : PINTOUX Jérôme
PAGES : 143
PRESENTATION : Broché
PRIX PUBLIC : 16 Euros
TVA : 7
DATE PARUTION : 10/12/2012
FORMAT : 14 x 21
Dewey : Musique

RESUME :
It is well known: "Travel broadens the mind." Some more than others, like the narrator in "Vinyl Vintage". In fact, Jérôme Pintoux, 17 years old, went to England in July 1968. Away from his parents, he tries to get out of his shell, browsing the old London, going to see trendy groups. In this context, a blessed time with the gradual advent of future legends that will leave an indelible mark in the history of music. When the chance comes in, the meetings become magic and forge a personality. And the hero of this novel, according to his wanderings, will bump into all the stars of the moment. He will interview Syd Barrett, Marc Bolan, Bob Dylan, John Lennon, Paul McCartney, The Beatles, The Rolling Stones, Jim Morrison, Jimi Hendrix, Frank Zappa, among others. In "Vintage Vinyl" the reader finds the scent of old England, the smells, the sounds. The whole "Swinging London" by going back to the origins of this musical current that has influenced so many bands and singers. An epic rhythm like a tube of the Stones "as touching as the voice of John Lennon, which one will not forget for a long time ...
Article in the press :

Jean Puijalon: Tao t'es clown



You can get it :

Some news from the éclat:

New books : "d'un noir illimité" by Patricia Farazzi


320 p. 18 euros
Extracts will be availabl
e on line after January 15th.

Two books on Venise and Jankélévitch,


An Interview with George Laughead of Beats In Kansas, an on-line history of the Beats in the Heartland

George Laughead: The Duke of Kansas

"I put up Beats in Kansas at KU because of the odd fact that 80 percent of living beats were from Kansas."
Photo by Chris Cecil
Plagiarism:

tolérance au plagiat, « vide juridique « , CP-CNU (Commission permanente du Conseil national des universités)

Jean-Noël Darde (MCF - Université Paris 8) has pût on line in the blogArchéologie du copier-collerthe copies of two mails and their documents attached put on line in last December following his meeting with the president of the CP-CNU, two of the vice-presidents and the president of the 71th section of the CNU. He prefaced those mails with an introduction et added the comments of some of the signers of Refusons de fermer les yeux....who gave him their agreement for putting them on line.
The whole is entitled :
La Commission permanente du Conseil national des universités, le «vide juridique » et la tolérance au plagiat.http://archeologie-copier-coller.com/?p=9212

French Academics Circulate Petition

http://copy-shake-paste.blogspot.de/2012/11/french-academics.html

French academics have started a petition against plagiarism in research. The petition is available online athttp://archeologie-copier-coller.com/?p=8723. This is a translation by Google Translate prettied up by me: Posted by Debora Weber-Wulff.
Music:

Mike Watt : The Watt Pedro Show

The program of January is on line athttp://www.twfps.com/pages/show.php?sid=319.
Mike Watt's site at
http://www.hootpage.com/

Galleries:

Cédric Rameau Monpouillan: Exhibition "Regards Croisés"

Permanent artist at the Arts Home Galerie : http://www.artshomegalerie.com/, Cédric Rameau Monpouillan is a member of the Maison des Artistes, painter, sculptor, glassworker and scenographer.

Cedric Rameau Monpouillan

Casa Filicophyta
Fougerit
79340 Vasles
Tél: 0549642369 - 0680342144
cedric.clairobscur[at]orange.fr
Exhibition:
REGARDS CROISES
From January 8
thto March 8th 2013
with Patrice Naturel et Cédric RAmeau Monpouillan

ARTS HOME GALERIE
32 bis Rue Briçonnet
37000 TOURS
Tél: 02 47 61 72 98

Personal sites :

http://cedricrmonpouillan.wifeo.com/
http://crameaumonpouillan.weebly.com/

Paul O'Donovan: "Don't wait for your ship to come in; swim out to it"...

"Don't wait for your ship to come in; swim out to it"...https://sites.google.com/site/interzonegalleries/odonovan67-htm

Spain Rodriguez, Artist of Underground Comics, Dies at 72

Mr. Rodriguez in 2010. ByBRUCE WEBER
THE COMICS JOURNAL :
Spain Rodriguez: Tributes

http://www.tcj.com/spain-rodriguez-tributes/

Brad Brace: Interzone contribution

Many pages of photos, graphism, ebooks, etc.: at
(remote Fiji WAYA/YASAWAS islands:)
Island 8.0 is now available online!
====================================
bbs: brad brace sound
Waters Colours:
Eroticized Japanese/Malaysian Snack Foods:
Additional GIP texts/blog:
12 mailing list:

Beat : some pictures :

Allen Ginsberg by Bruce Dodson

Charles, Pam and Liz Plymell at Jesse James' cabin, 1970

exposition who's who, galerie didier devillez, revue de presse

Claude Lorent, La Libre Belgique, Supplément Arts n° 165, semaine du 30/11 au 06/12 2012

galerie didier devillez, focus janvier 2013

vernissage exposition paul schrobiltgen et marek wyrzykowski à la galerie didier devillez

Exhibition Paul Schrobiltgen and Marek Wyrzykowski http://www.galeriedidierdevillez.be/expo.phpTx +
GALERIE DIDIER DEVILLEZ
53 rue Emmanuel Van Driessche
1050 Bruxelles (Belgique)
Tél./Fax +32 (0)475 931 935
Video:

Anthony Rousseau: Vidéo "In progress / 01" - Carine Abraham.

Bonjour à toutes et à tous !
Je tenais à vous faire découvrir la vidéo "IN PROGRESS / 01" de l'artiste Carine Abraham…
Elle est la première d'une série de 4 vidéos. Retranscription graphique et animée d'un flux mental et émotionnel où pensées et souvenirs oscillent entre cohérence, construction, récurrence et chaos. https://vimeo.com/53004266, http://www.carineabraham.com
Bonnes Fêtes de fin d'année !
Bien à vous
Anthony
Events, workshops... :

Jean Puijalon: stage "Gèle-Trac" du 23 au 27 janvier 2013


L’École du Clown Invisible
présente
GÈLE-TRAC
du MERCREDI 23 soir au DIMANCHE 27 janvier midi 2013
Renseignements contact@clownessence.fr- 06 69 31 27 28
Où ? Le Tertre, Montgaudry, Normandie
Programme en ligne ici
Inscription en ligne ici

New pages on line:

In Interzone sites:

Paul O'Donovan: "Don't wait for your ship to come in; swim out to it"...https://sites.google.com/site/interzonegalleries/odonovan67-htm
Philip Beitchman: "The Spanish Fly":http://www.inter-zone.org/The_Spanish_Fly.pdf
Extracts of «Science and Sanity» – French translation: Isabelle Aubert-Baudron: Translated with the permission of Alfred Korzybski Literary Estate.

In other sites:

William s. Burroughs, Andy Warhol. Conversations», translated by Jérôme Schmidt et Nicolas Richard, Éditions Inculte, 179 p., 16 €.http://www.inculte.fr/Conversations
Jean Puijalon: Tao T’es Clown:http://www.clownessence.fr/tao-t-es-clown.php
Between two reports, the news are on line in Interzone News andBienvenue à Interzone.
All the best for 2013, a peaceful Year of the Cat to the whole Zone !!!!!!!!!!!!
Isabelle Aubert-Baudron

Tigrou”- Photo I. Aubert-Baudron