Two new galleries with pictures of William Burroughs:
- William S. Burroughs by Ginger EADES : page 1 , page 2
- Willliam S. Burroughs by Isabelle Aubert-Baudron & Baud
Interzone was a network of William Burroughs' readers founded (1997-2013). Its sites are still accessible at http://www.inter-zone.org/ , but most of them are sites of archives. The site presently active are: - Interzone Éditions http://www.interzoneeditions.net/ - La sémantique générale pour les nuls https://www.semantiquegenerale.net - La sémantique générale pour tous semantiquegenerale.free.fr - Pour une économie non-aristotélicienne https://generalsemantics4all.wordpress.com/
dimanche 20 juin 2010
Optical sound: june newsletter
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NEW RELEASE / NOUVELLE EDITION
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JG THIRLWELL & FRED BIGOT : "Hydroze Plus" (OS.045)~10" LP
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Hydroze Plus (OS.045) JG Thirlwell (Foetus) and Fred Bigot (Electronicat) 10" LP Clear Vinyl + 4 colors Silkscreen on transparent + Offset R/V Print All in Clear Hard PVC Plasticbag
Definitively a rare and unique release !
Buy here 10 euros + Postage
Face A 1. Overcoat (4'18) 2. Belladonna (5'36) (CalmCalm remix by Fred Bigot)
Face B 3. Epi-Dose (4'45) (Overcoat remix by JG Thirlwell) 4. CalmCalm (4'18)
Hydroze Plus is Fred Bigot : instruments & music / JG Thirlwell : vocals & lyrics Composed by Fred Bigot (GEMA) and JG Thirlwell (Ectopic Music) Recorded at Nolite Studio, Berlin, 2005-2009 with additional recording at Self Immolation Studios, Brooklyn. Sleeve designed by JG Thirlwell Mastered by Norscq Merci à Jeff Fisher, Catriona Shaw, Can Oral, Laura Lindgren, Ken Swezey, Heung-Heung Chin.
http://www.foetus.org/
http://www.electronicat.com/
www.optical-sound.com Produced by Hydroze Plus OS-045, 2010
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EXHIBITIONS / EXPOSITIONS
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NOW ! PIERRE BELOÜIN : "Playing You (Nothing Inside is Real)"
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GALERIE FREDERIC GIROUX (Paris)
Dernier jour ce Samedi 19 JUIN 2010 ! ~ de 18H00 à 21H00
La vitrine par OLIVIER HUZ & ARIANE BOSSHARD
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SOON ! COLLECTIVE SHOW : "Previously on Optical Sound..."
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GALERIE FREDERIC GIROUX (Paris)
Vernissage le 3 JUILLET 2010~ de 18H00 à 21H00
La vitrine par EDDIE LADOIRE
Commissariat Pierre Beloüin, Olivier Huz et P.Nicolas Ledoux, + GUESTS, Ototoï, Black Sifichi, and :
J.G. Thirlwell, Barbara Breitenfellner, Rebecca Bournigault, Pascal Broccolichi, Pierre-Laurent Cassière, Jérôme Poret, Sophie Sommerlatt, Marjolaine Bourdua, Cathryn Boch, Emeline Girault , Cendrillon Bélanger, Philippe Perreaudin, Claire Moreux, Lydie Jean Dit Pannel, Serge Comte, Loïg R, Goran Vejvoda, Ian Simms, Emmanuel Lagarrigue, Nicolas Simonin,Jill Gasparina, Frederic Nogray, Frédéric Post, Alain Declercq, Stéphane Sautour, Claude Lévêque, Rainier Lericolais, Christian Vialard, Guillaume Ollendorf, Simon Fisher Turner, Isabella Turner, Sébastien Roux, Eddie Ladoire, Lionel Marchetti, Black Sifichi, Norscq, Cocoon aka Christophe Demarthe, Stéphane Thidet, David Michael Clarke, Anabelle Hulaut, Philippe Lepeut, Christophe Bailleau, Olivia Louvel, Thierry Weyd, Samuel Ruchot, Julien Sirjacq, Cécile Babiole, Gilles Berquet, Mirka Lugosi, Mathias Delplanque, Alia Daval, Dorota Kleszcz , François Ronsiaux,Wild Shores, Hervé TTrioreau, Laurent Faulon, Davide Bertocchi, Alex andre Bianchini, Dominique Blais, Vincent Epplay, Gérôme Nox, Scanner…
& MORE INFO SOON
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OTHERS RELEASES / AUTRES EDITIONS Section Releases
Thanks for reading - Pierre Beloüin ~ Optical Sound
105 rue des Volubilis 83190 Ollioules
18 Rue de Stosswihr 67100 Strasbourg
25 rue des Cascades 75020 Paris
Season of Mist is the official French distro of Optical Sound in France / Distribution France Season of Mist
Vente format numérique / Digital Selling on OTOTOÏ
We're also on iTunes via Diogenes.
The Optical Sound CD's are always available in regular store, on-line it's better for us / les éditions Optical Sound sont disponibles
chez tous les disquaires, et de préférence sur la boutique en ligne Buy on-line with Paypal, quick and secure sending, règlement par C.B sécurisé.
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dimanche 13 juin 2010
stéphane mandelbaum - galerie didier devillez
la Galerie Didier Devillez a le plaisir de vous proposer une nouvelle oeuvre de
Stéphane Mandelbaum
Autoportrait, stylo à bille sur papier, 50 x 70 cm, 1980
pour plus d'informations:
GALERIE DIDIER DEVILLEZ53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) • +32(0)475 931 935devillez@skynet.be • http://www.galeriedidierdevillez.be
Review of POEMS OF MADNESS & ANGEL By Ray Bremser
(Ray Bremser, Charles Plymell and Grant Hart in front of Allen Ginsberg's farmhouse at the Committee on Poetry, Cherry Valley, NY, August 1998.
Photo by Betsy Kirschbaum. © 1998 Water Row Books.)
Review of POEMS OF MADNESS & ANGEL By Ray Bremser. Published by Water Row Press Sudbury, Mass.
The Back Beat of Bremser. — Charles Plymell ( From postcript of the book)
Post War America grooved on the big band era. (Krupa was no slouch). The golden age of sound was hitting every major city. Charley Parker practiced his sax in a shack across the tracks in Kansas City. The great sub-culture was growing from hep to hip to bebop tossing seeds to hip hop. The great Lord Buckley laid down the word riff when scat was pre-natal rap. Jazz heads and Benzedrine made the scene while ageless rounders, pimps, whores, ex-cons, street-wise youth and creative kids ventured toward the iconic “angry fix” and things illegal. Ray Bremser was already a member of that bohemian sub-culture. His Hoboken nose broken profile and Jersey flat land rasp was the perfect voice and look for Hollywood casting. He was proud of his presence.
Naturally, he uses the vernacular of the time to begin a philosophical soliloquy, “So let me lay it to you gently, Mr. Gone!” And, continues sarcastically, in his poetic brilliance, to explore his humanity, his history; and ends with, “It is a little / let us say, too much, man too much!” The language here needs to be appreciated in it own flavor, its own freshness, to savor its import and save it from cliché. In that setting, the familiar jive is literary ... yes, Shakespearean. It would probably take an actor now to restore the familiar charm and sound of a Bremser or a Huncke in their day. To etymologize further… the words and jazz in the culture of that time. When Huncke hitchhiked into town and repeated a common refrain: ”Man I’m beat,” it was quickly picked up by alert middle-class students of the avant-guard to define a generation of poets and writers. When people talk of the veracity and authenticity of figures like Ray Bremser and Herbert Huncke in the Beat Generation, I think of them as having been entrenched in a rudimentary sub-culture from which whole generations could derive and be named.
In this respect, I think Bremser adopted the beat influence and lifestyle as a later and much welcomed shelter from the street to which he could contribute his provenance. It is obvious in his Poems of Madness that he spent a great deal of scholarly time alone with the poetry of Hart Crane, Pound, and Shakespeare. He doesn’t try to disguise them as his own, but writes as an equal with a healthy influence one can detect; for instance, from the surreal inspiration of Hart Crane:
For I have strung up streamers
and inhaled a wild unpatriotic rebel attitude
of position out of the air where life begins/
confetti and cascades of violent pure-bred hair!
If Shakespeare were to appear, he would thoroughly enjoy the figure here, as would Chaucer. The image/idiom is timeless as well as the philosophical inquiry:
Shit up a rope, for all I care,
But watch how
sometimes, when the horizontal dreams
of a little life gone hither come to bear
dualities of weight over the head.
Bremser can uncannily tweak the prosody and myth a bit to go from Pound to perfect pitch:
saw Anubis & terror
saw motion of witchery there,
saw bone of filthy embalmer
saw seven league boots on the feet of those birds
more soarey than Bela Lugosi
And if the academic mainstream non-poets of numb nuts and nothingness don’t like it, he leaves them with something less absurd:
take your museums, marijuana!!!
stick them in high & go haywire....
--Charles Plymell
*Ray Bremser (February 22, 1934 – 1998) was an American poet.
Bremser was born in Jersey City, New Jersey. When he was 17 he went AWOL from the United States Air Force and was briefly imprisoned. The next year he was sent to Bordenstown Reformatory for 6 years for armed robbery. He began writing poetry there and sent copies to Allen Ginsberg, Gregory Corso and LeRoi Jones who published his poems in "Yugen" and threw a big party for him when he got out of jail in 1958.
He had five books of his poetry published and featured in a film, The Beat Generation: An American Dream (1987) IMDb.
He died in 1998 of lung cancer.
As part of the Beat Generation, Bremser was strongly influenced and mentored by Allen Ginsberg and Gregory Corso, as he illustrates with his catchy language and rhythmic motion in Poems of Madness."
He was the best reader of his own work I ever heard and taught me much more than the Iowa Writers Workshop. I let him sleep on our couch when he was temporarily homeless, but this upset my wife as he didn't bathe. He had no teeth and said he could eat everything but a peanut. He didn't drive. When I put on Soft Machine 6, he hated it. He preferred Be-Bop and claimed McCoy Tyner would "play" his poems on the piano. Will Schmitz
(Ray Bremser, Charles Plymell and Grant Hart in front of Allen Ginsberg's farmhouse at the Committee on Poetry, Cherry Valley, NY, August 1998.
Photo by Betsy Kirschbaum. © 1998 Water Row Books.)
Review of POEMS OF MADNESS & ANGEL By Ray Bremser. Published by Water Row Press Sudbury, Mass.
The Back Beat of Bremser. — Charles Plymell ( From postcript of the book)
Post War America grooved on the big band era. (Krupa was no slouch). The golden age of sound was hitting every major city. Charley Parker practiced his sax in a shack across the tracks in Kansas City. The great sub-culture was growing from hep to hip to bebop tossing seeds to hip hop. The great Lord Buckley laid down the word riff when scat was pre-natal rap. Jazz heads and Benzedrine made the scene while ageless rounders, pimps, whores, ex-cons, street-wise youth and creative kids ventured toward the iconic “angry fix” and things illegal. Ray Bremser was already a member of that bohemian sub-culture. His Hoboken nose broken profile and Jersey flat land rasp was the perfect voice and look for Hollywood casting. He was proud of his presence.
Naturally, he uses the vernacular of the time to begin a philosophical soliloquy, “So let me lay it to you gently, Mr. Gone!” And, continues sarcastically, in his poetic brilliance, to explore his humanity, his history; and ends with, “It is a little / let us say, too much, man too much!” The language here needs to be appreciated in it own flavor, its own freshness, to savor its import and save it from cliché. In that setting, the familiar jive is literary ... yes, Shakespearean. It would probably take an actor now to restore the familiar charm and sound of a Bremser or a Huncke in their day. To etymologize further… the words and jazz in the culture of that time. When Huncke hitchhiked into town and repeated a common refrain: ”Man I’m beat,” it was quickly picked up by alert middle-class students of the avant-guard to define a generation of poets and writers. When people talk of the veracity and authenticity of figures like Ray Bremser and Herbert Huncke in the Beat Generation, I think of them as having been entrenched in a rudimentary sub-culture from which whole generations could derive and be named.
In this respect, I think Bremser adopted the beat influence and lifestyle as a later and much welcomed shelter from the street to which he could contribute his provenance. It is obvious in his Poems of Madness that he spent a great deal of scholarly time alone with the poetry of Hart Crane, Pound, and Shakespeare. He doesn’t try to disguise them as his own, but writes as an equal with a healthy influence one can detect; for instance, from the surreal inspiration of Hart Crane:
For I have strung up streamers
and inhaled a wild unpatriotic rebel attitude
of position out of the air where life begins/
confetti and cascades of violent pure-bred hair!
If Shakespeare were to appear, he would thoroughly enjoy the figure here, as would Chaucer. The image/idiom is timeless as well as the philosophical inquiry:
Shit up a rope, for all I care,
But watch how
sometimes, when the horizontal dreams
of a little life gone hither come to bear
dualities of weight over the head.
Bremser can uncannily tweak the prosody and myth a bit to go from Pound to perfect pitch:
saw Anubis & terror
saw motion of witchery there,
saw bone of filthy embalmer
saw seven league boots on the feet of those birds
more soarey than Bela Lugosi
And if the academic mainstream non-poets of numb nuts and nothingness don’t like it, he leaves them with something less absurd:
take your museums, marijuana!!!
stick them in high & go haywire....
--Charles Plymell
*Ray Bremser (February 22, 1934 – 1998) was an American poet.
Bremser was born in Jersey City, New Jersey. When he was 17 he went AWOL from the United States Air Force and was briefly imprisoned. The next year he was sent to Bordenstown Reformatory for 6 years for armed robbery. He began writing poetry there and sent copies to Allen Ginsberg, Gregory Corso and LeRoi Jones who published his poems in "Yugen" and threw a big party for him when he got out of jail in 1958.
He had five books of his poetry published and featured in a film, The Beat Generation: An American Dream (1987) IMDb.
He died in 1998 of lung cancer.
As part of the Beat Generation, Bremser was strongly influenced and mentored by Allen Ginsberg and Gregory Corso, as he illustrates with his catchy language and rhythmic motion in Poems of Madness."
He was the best reader of his own work I ever heard and taught me much more than the Iowa Writers Workshop. I let him sleep on our couch when he was temporarily homeless, but this upset my wife as he didn't bathe. He had no teeth and said he could eat everything but a peanut. He didn't drive. When I put on Soft Machine 6, he hated it. He preferred Be-Bop and claimed McCoy Tyner would "play" his poems on the piano. Will Schmitz
Christian bourgois: Jim Morrison sur les écrans et dans le texte
Chers amis,
Tandis que sort demain sur les écrans le documentaire "When you're strange", que Tom DiCillo a consacré au groupe The Doors, n'oubliez pas d'approfondir votre découverte ou redécouverte de l'univers de Jim Morrison par la lecture de ses écrits, de nouveau disponibles au format de poche dans la collection Titres: "Wilderness" et "La nuit américaine", traduits par Patricia Devaux. Car Jim Morrison n'était pas uniquement le leader de ce groupe mythique. Grand lecteur de romans et de poésie, il a lui-même beaucoup écrit.
Tous les détails concernant ses publications sont disponibles sur le site des éditions Bourgois auquel vous pouvez accéder en cliquant sur le lien suivant:
http://www.christianbourgois-editeur.com/titres.php?page=2Α=M
Bonne lecture à tous
Tandis que sort demain sur les écrans le documentaire "When you're strange", que Tom DiCillo a consacré au groupe The Doors, n'oubliez pas d'approfondir votre découverte ou redécouverte de l'univers de Jim Morrison par la lecture de ses écrits, de nouveau disponibles au format de poche dans la collection Titres: "Wilderness" et "La nuit américaine", traduits par Patricia Devaux. Car Jim Morrison n'était pas uniquement le leader de ce groupe mythique. Grand lecteur de romans et de poésie, il a lui-même beaucoup écrit.
Tous les détails concernant ses publications sont disponibles sur le site des éditions Bourgois auquel vous pouvez accéder en cliquant sur le lien suivant:
http://www.christianbourgois-editeur.com/titres.php?page=2Α=M
Bonne lecture à tous
Northside article for "Eat Not Thy Mind"
In his own time: Charles Plymell talks about his new volume of poetry,
‘Eat Not Thy Mind’
By Sharon Anderson
http://www.northsidesf.com/june10/ae_inhisowntime.html
‘Eat Not Thy Mind’
By Sharon Anderson
http://www.northsidesf.com/june10/ae_inhisowntime.html
samedi 12 juin 2010
Autour de Claude Pelieu "Je suis un cut-up vivant"
Le livre "La Crevaille" n'est plus offert aux acheteurs du collectif, car le tirage limité était réservé aux personnes qui avaient souscrit avant la parution.
jeudi 10 juin 2010
mercredi 9 juin 2010
mardi 8 juin 2010
dimanche 6 juin 2010
On Indra Tamang : Rags to riche$
In the Berkshire Eagle :
Indra Tamang is photographing Charles Henri Ford on his 90th birthday at party that Grant Hart took.
Charles Henri ford and Gerard Malanga
Grant Hart and Pam Plymell
See also Yony's Picasa Web Album
Mike Watt and the Missingmen
The may 30, 2010 edition of the watt from pedro show w/guest peak live from bangkok, thailand up for another three days at: http://twfps.com/
last gig with the missingmen until autumn!
saturday, june 5 at 9:30 pm at the smell http://www.thesmell.org/ 247 s. main st. (enter in back) los angeles, ca (213) 625-4325
last gig with the missingmen until autumn!
saturday, june 5 at 9:30 pm at the smell http://www.thesmell.org/ 247 s. main st. (enter in back) los angeles, ca (213) 625-4325
Joe Boon, Mike Watt and Nels Cline
interview Georges Meurant (exposition Galerie Didier Devillez)
une interview accordée à la rtbf (Pascal Goffaux), le dimanche 29 mai 2010
retrouvez Georges Meurant sur http://www.galeriedidierdevillez.be
GALERIE DIDIER DEVILLEZ53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) • +32(0)475 931 935devillez@skynet.be • http://www.galeriedidierdevillez.be
GALERIE DIDIER DEVILLEZ53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) • +32(0)475 931 935devillez@skynet.be • http://www.galeriedidierdevillez.be
didier devillez: lecture dominicale
didier devillez souhaite vous faire partager deux récentes lectures...
GALERIE DIDIER DEVILLEZ53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) • +32(0)475 931 935devillez@skynet.be • http://www.galeriedidierdevillez.be
GALERIE DIDIER DEVILLEZ53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) • +32(0)475 931 935devillez@skynet.be • http://www.galeriedidierdevillez.be
Nouvel Obs: Jack Kerouac "Sur la Route"
http://bibliobs.nouvelobs.com/20100514/19470/kerouac-reprend-la-route
La version complète, enfin !
La version complète, enfin !
Kerouac reprend la route
Par Didier Jacob
On croyait connaître « Sur la route ». Jack Kerouac avait écrit ce roman phare de la Beat generation au début des années 1950. Une nouvelle édition, conforme à l'original, montre qu'on n'avait encore rien lu
Nous sommes en 1951. L'Amérique s'emmerde comme jamais. Le sénateur McCarthy vient d'être nommé président de la commission d'enquête sur les activités antiaméricaines. L'espionnite règne, on surveille son voisin, sa femme, ses amis. On peut être quelqu'un de bien en début de semaine, et puis non, cette crapule communiste, cette vermine rouge, c'est vous, là, avec votre air de père peinard, de gentil con d'Américain. Stars de l'époque ? Les époux Rosenberg. Ils sont condamnés à la peine capitale (seront exécutés en 1953). Un type inconnu, quasiment sorti de nulle part, un petit gars qui aime le jazz et les filles, la glande et la défonce, se met à sa machine et, dans un état second, shooté à la benzédrine et à l'inspiration, pond un roman en une vingtaine de jours. Ca s'appelle « Sur la route ». C'est un pétard, dans tous les sens du terme. C'est le chef-d'oeuvre qui va changer pour toujours le visage de l'Amérique.
Une belle histoire, donc. Mais fausse. Embellie à l'eau de rose de la légende. Kerouac, saint patron du « Guide du routard » ? Peut-être, mais c'était d'abord un bosseur-né. Et son livre, ce grand roman exaltant les valeurs de la jeunesse et de la liberté, qui a déformé, dans son édition portative, tant de jeans délavés (la poche arrière), mettez-vous bien ceci dans le crâne : vous l'avez peut-être lu, mais dans une version expurgée, censurée, étouffée. Allen Ginsberg, poète beat et l'un des héros de cette Bible, le déplore : le livre publié (en 1957) est à Kerouac ce que l'aspartame est au sucre. Et d'ajouter qu'un jour, «quand tout le monde sera mort », « Sur la route » sera enfin rendu à sa «folie » originale. Nous y voilà.
Tordons le cou, d'abord, aux idées le plus ordinairement reçues. Kerouac n'était pas le king de la défonce, façon Hunter Thompson. Hobo, pas gonzo. S'il met vingt et un jours, entre le 2 et le 22 avril 1951, à liquider son affaire, l'accouchement dura quatre ans, et les douleurs furent intenses. C'est le 23 août 1948 que, dans son Journal, l'écrivain évoque pour la première fois le livre qu'il a en chantier : « «Sur la route», qui m 'occupe l'esprit en permanence, est le roman de deux gars qui partent en Californie en auto-stop, à la recherche de quelque chose qu'ils ne trouvent pas vraiment, au bout du compte, qui se perdent sur la route, et reviennent à leur point de départ pleins d'espoir dans quelque chose d'autre. » En octobre 1948, il confie que son projet l'habite «même dans les bars, en présence de parfaits inconnus ».
The road, donc. La traversée de l'Amérique idolâtrée. Mais la route, ce n'est pas seulement une histoire de point A et de point B. C'est une manière d'être, une philosophie, une présence au monde, c'est Walt Whitman et Jack Daniel's réunis dans une même gourde, bue après l'amour, sous le ciel étoilé. Un vocabulaire aussi : de nouveaux mots, qui font fureur encore aujourd'hui, s'inventent sous nos yeux, «cool», «it», «pulse», «hip », «hot», «beat». La marge. Les marginaux. Le sexe ? Oui, même le sexe. Homo/hétéro, selon la météo du jour. On n'avait pas fait l'amour aussi bien depuis le néolithique. L'homme de Neandertal n'était-il pas, au fait, ce voyou déjà «speed» très porté sur la branlette ? Le premier beatnik qui ait marché sur la croûte terrestre.
29 septembre 1948 : «Je dois bien le reconnaître, je bloque avec «Sur la route».» Octobre 1949 : «Je n'ai toujours pas le sentiment que «Sur la route» a commencé. » Brouillons, faux départs. 20 décembre 1950. Il se remet au travail sur un manuscrit intitulé « Souls on the Road ». Panier. Fatigue, désespoir. Mais lecture de Dashiell Hammett, de William Burroughs. Et ça vient. Printemps fou, gloire mystique. Après quatre ans de notes, de brouillons, de tentatives avortées et d'essais infructueux, ce sont les célèbres trois semaines d'avril 1951. Kerouac est à New York. Il a introduit dans le rouleau de sa machine à écrire un rouleau de papier à dessin retaillé aux dimensions voulues. Et vas-y que je t'écris Le Grand Roman Américain.
Philip Whalen, un témoin, raconte : « Il s'asseyait à sa machine, avec tous ses calepins posés ouverts sur la table, à sa gauche, et il tapait. Je n'ai jamais vu personne taper aussi vite. On entendait le chariot revenir sans trêve, avec un claquement. Le petit grelot faisait ding dong, ding dong, ding dong. » Kerouac, ajoute Whalen, « s'amusait comme un fou ». Sauf que, l'orgasme consommé, il lui faudra attendre six ans pour que son manuscrit soit publié : tous les éditeurs approchés se rebiffent, craignant le scandale et les poursuites judiciaires. L'un d'eux, Robert Giroux, voit débarquer Kerouac dans son bureau, son rouleau sous le bras qu'il dit avoir pris sous la dictée du Saint-Esprit. Giroux aime le livre, mais se dégonfle. Accusé d'illisibilité, Kerouac décide de retaper le texte sous une forme plus conventionnelle. Après de nombreuses relectures par les avocats et les éditeurs de chez Viking, et d'invraisemblables tripatouillages de dernière minute, Kerouac voit enfin son livre publié le 5 septembre 1957, sous la forme tronquée qu'on lui connaîtra si longtemps.
Le rouleau ? Attaqué par le cocker d'un ami (les dernières phrases, trop mâchouillées par l'animal, n'ont pu être reconstituées), c'est miracle s'il a pu être retrouvé. En 2001, il réapparaît dans une vente à New York (chez Christie's). Le propriétaire des Colts, l'équipe de football américain d'Indianapolis, emporte l'enchère, et signe un chèque de 2,5 millions de dollars. Ironie du sort (première partie) : on n'a jamais payé aussi cher pour le manuscrit d'un écrivain aussi fauché. Ironie du sort (deuxième partie) : c'est son premier éditeur, Viking, principal responsable du massacre, qui va publier le rouleau - et procéder à la récupération des données effacées.
Dans le même dossier :
Bonnes feuilles
Le cinéaste brésilien va réaliser «Sur la route»
Cinquante ans après «Sur la route», les bonnes feuilles de sa Correspondance
«Sur le chemin»
«Les Hippopotames ont bouilli dans leurs bassins»
Vidéo: le retour de Jack Kerouac
« Sur la route »
Jacques Houbard
Sur le même livre
«Comment je vais adapter Kerouac»
Un extrait du «rouleau» original de «Sur la route» de Jack Kerouac
Téléphone rouge
Un inédit de Kerouac écrit en français
Kerouac, le clochard de l'Amérique
Un extrait du «rouleau» original de «Sur la route» de Jack Kerouac
Téléphone rouge
Un inédit de Kerouac écrit en français
Kerouac, le clochard de l'Amérique
« Sur la route, le rouleau original »
Jack Kerouac
France culture: "Sur la Route" de Jack Kerouac
http://www.franceculture.com/emission-atelier-litteraire-jack-kerouac-2010-06-06.html
le dimanche de 17h à 18h
Par Pascale Casanova
Réalisation : Anne Franchini
Autour des livres :
Sur la Route de Jack Kerouac (le rouleau original) (Gallimard)
Coupable de tout (et autres textes) de Herbert Huncke (Seuil)
Invités :
Josée Kamoun, traductrice de Sur la Route de Jack Kerouac
Bernard Comment, préfacié de Coupable de tout de Herbert Huncke
Avec les critiques littéraires Claro et David Ruffel.
Réalisation : Anne Franchini
Autour des livres :
Sur la Route de Jack Kerouac (le rouleau original) (Gallimard)
Coupable de tout (et autres textes) de Herbert Huncke (Seuil)
Claro, David Ruffel, Bernard Comment et Josée Kamoun ©Radio France
Josée Kamoun, traductrice de Sur la Route de Jack Kerouac
Bernard Comment, préfacié de Coupable de tout de Herbert Huncke
Avec les critiques littéraires Claro et David Ruffel.
BARDO POND playing with Lou Reed down in Australia
Bardo Pond interview:
http://www.fasterlouder.com.au/features/23846/Bardo-Pond-.htm
Gig Bardo Pondhttp://www.altmedia.net.au/gig-bardo-pond/19691
Amplitude Equals One Over Frequency Squared
http://www.frequencysquared.blogspot.com/
frequencysquared@hotmail.com
http://www.fasterlouder.com.au/features/23846/Bardo-Pond-.htm
Gig Bardo Pondhttp://www.altmedia.net.au/gig-bardo-pond/19691
Dan Cohoon
nielad@hotmail.com
nielad@hotmail.com
Amplitude Equals One Over Frequency Squared
http://www.frequencysquared.blogspot.com/
frequencysquared@hotmail.com
jeudi 3 juin 2010
Isa SAN : VÍDEO: 'Sangro pero no muero'
VÍDEO: 'Sangro pero no muero': http://www.rtvcyl.es/fichaNoticia.cfm/TEATRO%20DE%20ARTES%20DE%20CALLE/20100526/video/sangro/pero/no/muero/D5935FE3-954C-2D76-BBDC60D0209670E3
Erótico ritual de sangre y vida: http://www.elmundo.es/elmundo/2010/05/27/castillayleon/1274949839.html
Erótico ritual de sangre y vida: http://www.elmundo.es/elmundo/2010/05/27/castillayleon/1274949839.html
MINO DC: avec pas mal de vent...
à "la châtellière" avec pas mal de vent,
l'installasson 4b et "scream" l'installavent.
.
More in MINO DC's blog,
Charles Plymell and Lynne Savitt on Desolation Angels
In fitzroy_dreamings' blog, see the pages on :
Charle Plymell: http://fitzroydreaming.blogspot.com/search/label/charles%20plymell
Lynne Savitt : http://fitzroydreaming.blogspot.com/search/label/Lynne%20Savitt
Charle Plymell: http://fitzroydreaming.blogspot.com/search/label/charles%20plymell
Lynne Savitt : http://fitzroydreaming.blogspot.com/search/label/Lynne%20Savitt
mercredi 2 juin 2010
Dégustation à la Galerie Didier Devillez
GALERIE DIDIER DEVILLEZ53, rue Emmanuel Van Driessche • 1050 Bruxelles (Belgique) • +32(0)475 931 935devillez@skynet.be • http://www.galeriedidierdevillez.be
Dennis Hopper: videos of Arte program
The French channel Arte recently broadcasted a program on him recently.
See on Dailymotion, great work !
part 1 http://www.dailymotion.com/video/xdfmsj_dennis-hopper-creer-ou-crever-1_webcam
part 2: http://www.dailymotion.com/video/xdfn3l_dennis-hopper-creer-ou-crever-2_webcam
part 3 http://www.dailymotion.com/video/xdfnjp_dennis-hopper-creer-ou-crever-3_webcam
part 4 http://www.dailymotion.com/video/xdfnxr_dennis-hopper-creer-ou-crever-4_webcam
part 5 http://www.dailymotion.com/video/xdfru8_dennis-hopper-creer-ou-crever-5_webcam
part 6 http://www.dailymotion.com/video/xdfs9w_dennis-hopper-creer-ou-crever-6-et_webcam
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Reality Studio: A Visit to William S. Burroughs at the Beat Hotel in Summer, 1958
Extracts from a Journal, 1958
by Gael Turnbull
http://realitystudio.org/biography/a-visit-to-william-s-burroughs-at-the-beat-hotel-in-summer-1958/
by Gael Turnbull
http://realitystudio.org/biography/a-visit-to-william-s-burroughs-at-the-beat-hotel-in-summer-1958/
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